Toon posts:

Voordelen nadelen externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten wat de voor- en nadelen zijn van een externe hs tegenover een interne
ook wil ik weten of een externe hs hetzelfde kan als een 'gewone' harde schijf

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Erg leuk dat je je hierin interesseert, maar wat heb je zelf al opgezocht? :)

Even snel een Google'tje om je op weg te helpen: Google

[ Voor 59% gewijzigd door MensionXL op 29-12-2008 21:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een externe harde schijf is precies hetzelfde als een interne, enkel zit hij in een kleiner kastje, je kan de harde scijf er ook uithalen en in een PC steken en andersom. Het kastje waar de harde schijf in zit kan je op je computer aansluiten via USB, eSATA, netwerk en/of Firewire. Deze aansluitingen zijn langzamer dan SATA die in je computer zelf gebruikt, met uitzondering van eSATA wat precies hetzelfde is. Het voordeel van een externe harde schijf is dat je hem makkelijk kan meenemen, of wanneer je bijvoorbeeld een laptop hebt een geen ruimte hebt om een harde schijf er bij te zetten. Het neemt uiteraard wel meer ruimte in, je moet betalen voor de behuizing en vaak zit er ook nog een grote adapter bij die ook nog een stopcontact in beslag neemt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

izibash welkom op GoT, aan jouw eerste topic start hier op GoT kan ik opmerken dat je de huisregels niet hebt doorgenomen, want als dit wel had gedaan was je nooit op deze manier met een topic gestart.

GoT is namelijk geen helpdesk waar je even een vraag kunt dumpen, wij verwachten van een ieder ook enige eigen inzet, zo ook van jou. Een topic start moet op zijn minst een duidelijk probleem omschrijving bevatten, maar ook wat je reeds zelf hebt geprobeerd of in dit geval gevonden hebt.

Er is zeer veel terug te vinden over externe hardeschijven en genoeg vergelijkings materiaal met interne hardeschijven, ik zou zeggen gebruik de GoT search eens, ook de FAQ's zijn aan te raden.

Verder gaat dit topic op slot vanwege het gebrek aan eigen inzet. Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, maak dan gerust een nieuw topic aan, maar denk dan wel aan de eisen waar een topic start aan moet voldoen.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 29-12-2008 22:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.