Netwerk xp en vista

Pagina: 1
Acties:

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 18:12
Ik heb een laptop aangeschaft met MS Vista als os. Ik had al een desktop met XP. Nu wilde ik een netwerk aanleggen om data overdracht tussen de twee te versimpelen.

Ik een cross cable gekocht. Die aangesloten en inmiddels 2910191 items op diverse fora bekeken over hoe je het zou moeten doen. Zou moeten doen want ik krijg het dus met geen mogelijkheid voor elkaar.

Op een forum wordt zelfs beweert dat het niet mogelijk is om een netwerk tussen een desktop met XP en een laptop met Vista te bewerkstelligen.

Iemand een handleiding of het verlossende woord over hoe je het wel voor elkaar kan krijgen?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

N00bieW1 schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:23:
Op een forum wordt zelfs beweert dat het niet mogelijk is om een netwerk tussen een desktop met XP en een laptop met Vista te bewerkstelligen.
Wat een onzin :o
Maar, hoe is je netwerksituatie nu? Hebben beide machines op dit moment een internetverbinding via dezelfde router? Dan is er al een netwerk aanwezig.

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 18:12
Yapser schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:25:
[...]

Wat een onzin :o
Maar, hoe is je netwerksituatie nu? Hebben beide machines op dit moment een internetverbinding via dezelfde router? Dan is er al een netwerk aanwezig.
Er is al een internetverbinding. Dus ja er is al een netwerk. Maar, ik krijg op geen enkele manier bestanden of mappen geshared.

Als ik op mijn laptop (Vista) naar "netwerk" ga krijg ik mijn desktop wel te zien. Klik ik daar op dan krijg ik te lezen dat er een netwerkfout is opgetreden. Dan ga je via het keuzemenuutje de netwerkcontrole doen en dan krijg je de mededeling dat de aanvraag niet aan DNS-server kon worden verzonden en den naam onbekend is bij de server.

Vandaar dat ik het ging het ging proberen met een cross kabeltje.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Check bij beide computer welke netwerkservices je hebt geïnstalleerd.

Alleen "Client voor Microsoft-netwerken" en "Bestands- en printerdeling" zijn noodzakelijk. Deze moeten aanwezig zijn, de rest kan er uit.

Als protocol gebruik je uitsluitend TCP/IP. Ik raad aan handmatig IP's toe te kennen. Ik sluit niet uit dat het op dat punt nu mis gaat.

Als je overigens een router gaat gebruiken, stel de IP's dan ook handmatig in. Mijn ervaring is dat dit de nodige ellende kan schelen. Bij gebruik van een cross-cable vind ik het sowieso een must.

[ Voor 22% gewijzigd door SvMp op 29-12-2008 20:37 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Wat als je een machine op IP probeer t te benaderen? \\192.168.1.5 (fictief, hier het IP van de doelmachine gebruiken) ipv. \\pcnaam dus.