Toon posts:

Na virusscan werkt laptop niet meer naar behoren.

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.
Ik heb een fujitsu-siemens laptop "amilo" Deze was zeer traag dus heb ik een virusscan uitgevoerd met avg.
Deze vond 8 virussen waarvan hij er 6 kon verwijderen.

Deze zijn verwijderd en heb toen een reboot gedaan, Nu start de laptop wel op maar op het moment als je wil inloggen blijft het beeld zwart. De cursor van de muis is wel zichtbaar, maar voor de rest zie je echt niks.

De laptop draait op windows XP.

Ik hoop dat eimand kan helpen! _/-\o_

Groet Feer

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30

buggienuk

lekker buggie

Als er geen belangrijke data op staat, windows opnieuw installeren. Als er wel belangrijke data op staat, probeer in veilig modus op te starten, data eraf te halen en daarna windows opnieuw installeren. Eventueel een live cd gebruiken om data eraf te krijgen als veilige modus niet werkt.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Uhm heb je tijd? Dan sorry maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Installeer XP helemaal opnieuw, dus ook geen upgrade. Gewoon vanaf de DVD.

15 GB is genoeg ruimte voor C:\ of 20 dat zou ook nog kunnen.
Je overige ruimte kan je na het installeren toewijzen aan D:\ (Hier kan je documenten op zetten wat slim is)

Dat is slim omdat het dan gescheiden is van je C: (OS)

Doe na het installeren deze stappen:

Firewall Aan.
ALLE windows updates.

Installeer Kaspersky Anti Virus ( www.kaspersky.nl) beste scanner aller tijden.

Zet er op wat je echt nodig hebt:

-Office 2003/2007

Doe daarna een schijf opruiming
en zet overal vinkjes.

Type daarna bij start -> uitvoeren -> CMD

In DOS type je:

CleanMgr /SageSet:1

Druk op [Enter] en zet overal een vinkje (behalve Office Setup Files) type daarna

CleanMgr /SageRun:1

als dat klaar is type je in dos -> Exit.

Dan doe je Defragmentatie op C:\

En als je slim bent maak je een ghost image ( Symantec Ghost )

Maak die image in dos en je bent 100% safe. (Sla de Image.gho op op D:\) Pas op C:\ word overschreven zet daarom alle data die je gebruikt op D:\ en niet op C:\. Zoek naar TweakUI om je gebruikers account op D:\ te zetten . Mocht je nu weer een probleem met je systeem hebben, of dat nu een virus is of wat dan ook start je in dos op met de ghost CD die je maakt met symantec Ghost en je kan je pc in 3 minuten herstellen naar 100% de dag toen je een backup maakte;)

Beter advies kan ik je niet geven en dit is echt de beste manier als je tijd hebt, virussen zijn drama en te ontwijken na een ghost reset.

Succes!!:D

[ Voor 5% gewijzigd door maartn op 29-12-2008 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er ook wel achter dat opnieuw installeren bij het beste is, maar heb zelf nog belangrijke documenten op de C staan. Ja beetje erg stom weet ik!

Veilige modus werkt ook niet. Ik heb zelfs nog proberen te repairen via de cd, maar dat werkt ook niet :S

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30

buggienuk

lekker buggie

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:28:
Ik was er ook wel achter dat opnieuw installeren bij het beste is, maar heb zelf nog belangrijke documenten op de C staan. Ja beetje erg stom weet ik!

Veilige modus werkt ook niet. Ik heb zelfs nog proberen te repairen via de cd, maar dat werkt ook niet :S
Live cd proberen. Daar kan je als het goed is van opstarten, vervolgens je data naar een USB stick o.i.d. kopieren. Denk eraan dat de USB-stick geformatteerd is als FAT32, geeft wat minder problemen dan NTFS in een linuxomgeving.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Waarschijnlijk is winlogon.exe oid geinfecteerd geweest wat resulteert in dat je virusscanner dat bestand eventueel heeft verwijderd. Niet echt handig dus.

Je zou nog de Windows Herstelprocedure kunnen proberen. Dit mocht nog wel eens baten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Daarnaast is dit een software probleem en dat hoort al helemaal niet thuis in dit deel van het forum, maar in het Software deel (en dan de Windows Clients). Maar je mag zelf eerst wel eens wat meet proberen. GoT is namelijk geen helpdesk.

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.