De laatste weken ben ik bezig met het bedenken van mijn HTPC. Tot nu toe heb ik mij voornamelijk gefocust op het video gedeelte, maar het geluid is natuurlijk minstens zo belangrijk. Dus naast mijn PC moet er ook een receiver komen.
Als ik het goed onderzocht heb zijn de volgende twee smaken mogelijk:
- HTPC video (hdmi) direct naar de TV
- HTPC audio (hdmi of optisch) naar de receiver
Of:
- HTPC video & audio (hdmi) naar de receiver (videokaart moet deze dan combineren..?)
- Receiver video (hdmi) naar de TV
Heeft één van deze oplossingen de voorkeur? Of roep ik nu hele vreemde dingen?
Tevens ben ik dus op zoek naar een receiver die dit ondersteund, hij hoeft eigenlijk alleen voor de audio van mijn HTPC te zorgen naar Dolby 5.1 (of eventueel 7.1). Ik zal er voornamelijk TV mee kijken, maar ook regelmatig muziek op draaien.
Zijn er aanbevelingen/merken/types? Misschien een tweedehandsje om de kosten te drukken?
Als ik het goed onderzocht heb zijn de volgende twee smaken mogelijk:
- HTPC video (hdmi) direct naar de TV
- HTPC audio (hdmi of optisch) naar de receiver
Of:
- HTPC video & audio (hdmi) naar de receiver (videokaart moet deze dan combineren..?)
- Receiver video (hdmi) naar de TV
Heeft één van deze oplossingen de voorkeur? Of roep ik nu hele vreemde dingen?
Tevens ben ik dus op zoek naar een receiver die dit ondersteund, hij hoeft eigenlijk alleen voor de audio van mijn HTPC te zorgen naar Dolby 5.1 (of eventueel 7.1). Ik zal er voornamelijk TV mee kijken, maar ook regelmatig muziek op draaien.
Zijn er aanbevelingen/merken/types? Misschien een tweedehandsje om de kosten te drukken?