Toon posts:

Geen beeld bij nieuw i7 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb zelf een systeem inelkaar gezet(mijn 3e al).

Systeem:
-Cpu: Intel i7 920
-Cpu koeler: intel boxed cooler
-Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5
-Gpu: Club3d HD4870 oc edition
-Ram: Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666
-Voeding: 1000w Corsair
-Case: Thermaletake spedo
-Hdd: Sasmung f1 spinpoint 1tb

Nu heb ik het volgende probeleem, als ik mijn pc opstart draaien de fans maar komt er geen beeld.
Ik heb het troubleshoot gevolgd en het volgende geprobeert:
-Andere GPU erin namelijk een 8800GT
-Een reepje ram in verschillende slots gezet.
-Gpu eruit gehaald en er kwam een piep geluid.

Op het mobo is ook een post error code te zien namelijk: post code FF (Boot attempt (INT 19h). :?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Beste TS,

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:01
Krijg je helemaal geen beeld? Zelfs geen Bios?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg geen beeld. heb het met verschillende schermen geprobeert die geven allemaal aan dat er geen signaal is. Het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb ik doorgelezen, het probleem blijft

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 14:55
Tja... dat is altijd een lastig geval met alleen de code [FF]. Mijn moederbord geeft dit ook met verschillende hardware. Het kan dan dus van alles zijn. Bij mij was de CPU de grote boosdoener... Na het wisselen met een tweede CPU was het wel goed.

- CPU kan niet goed zijn (kans is klein, maar je weet maar nooit).
- GPU heb je al uit gesloten.
- Andere voeding geprobeerd?
- Heb je wel een triple geheugen set?
- Moederbord kan ook defect zijn, maar aangzien je geen tweede CPU hebt is dat moeilijk te checken.

Kan je niet eventueel naar het verkooppunt gaan en daar laten testen?

[ Voor 8% gewijzigd door Chiel340 op 29-12-2008 19:58 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
Zoals erin de eerste post te lezen valt heb ik een triple geheugen set. Ik zal nu eens een andere voeding proberen maar verwacht er niet veel van. All mijn onderdelen heb ik bij de webshop azerty besteld dus ik kan ze altijd nog terugsturen wat ik ook ga doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 20:12 ]

Verwijderd

- Heb je wel een triple geheugen set?
:?
Er bestaat niet zoiets als geheugen met tripple channel ondersteuning of zo iets.
Het moederbord ondersteund, single, dual of tripple channel. En als je dit nou los koopt of in een pakket van drie dat maakt geen ruk uit. ;)
En al had die 1 geheugen reepje gekocht dan moet het toch ook gewoon werken. :z

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:55:
Nee, ik krijg geen beeld. heb het met verschillende schermen geprobeert die geven allemaal aan dat er geen signaal is. Het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb ik doorgelezen, het probleem blijft
Als je de troubleshooter had doorgenomen dan had je geweten waar het probleem zat, of in elk geval exact kunnen vermelden welke onderdelen uitgesloten zijn.
FF wijst doorgaans op een complete no-boot, aan jou de taak uit te zoeken waar dat door komt.

Dit topic gaat in elk geval dicht wegens te weinig inzet. Mocht je een nieuw topic willen openen kan dat, maar neem dan wel de troubleshooter door en post hier de resultaten ook van.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.