Toon posts:

[JS] DateTime juist format geven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn javascript krijgt uit een mysql database een variabele 'time' aangeleverd. In de database is dit veld opgeslagen als een timestamp, dus in de vorm '2008-10-23 12:00:00'. Uiteindelijk wil ik dit echter weergeven in de vorm '13 april 08'. Javascript heeft echter nogal beperkte functies hiervoor. Met date.parse kan ik wel een heel strict voorgeschreven format tijdformat omzetten naar milliseconden vanaf 1970, maar het format uit de database heeft daar dus de verkeerde vorm voor. Ik kan wat gaan zitten frutten met regular expressions en zo de juiste gegevens d'r uithalen, maar ook dat lijkt me niet het handigst.
Heeft iemand een idee hoe dit handig aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UNIX_TIMESTAMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:02

BCC

Ja, of in je modellaag gewoon een goede versie extra meesturen.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 29-12-2008 19:40 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe krijg je de gegevens in de Js? Met asp/php/whatever? Daarin kun je dan toch ook een datum formatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat bedoel je daarmee? Ik zou er graag een unix_timestamp van maken ja, dan is het niet zo moeilijk meer. Maar hoe kom ik daar vanaf het bovenstaande?
Of bedoel je dat ik m'n sql-query moet aanpassen? Dan zou het idd gemakkelijk zijn, maar dat is niet mij vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SELECT UNIX_TIMESTAMP('2007-11-30 10:30:19');

bron: http://dev.mysql.com/doc/...l#function_unix-timestamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je het al goed ophaalt uit je db en evt. in je serverside taal al omzet naar t goede formaat, waar heb je dan JS voor nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Soms wil je bijv clientside kunnen sorteren bij een javascript grid oid. Maar dan wil je voor het sorteren een unix_timestamp gebruiken en voor het displayen een mooie waarde uit de backend.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zover was ik eigenlijk ook wel. Punt is dat het waarschijnlijk niet mogelijk is om die query aan te passen, de vraag is dus of dit met javascript nog eenvoudig is om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Brakke zaken in je backend moet je NOOIT in je frontend proberen te fixen met Javascript. Dat is vragen om ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard ben ik dat met je eens. Punt is hier dat het om een grote applicatie gaat dat min of meer vast staat en waar je zo weinig mogelijk aan wilt sleutelen, omdat andere onderdelen er ook gebruik van maken. Maar inmiddels even overleg gehad en het levert gelukkig toch geen problemen op om de query aan te passen, uiteindelijk toch de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Iets met refactoren en tests :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
heen en terug:

var date = Date.UTC(2008,11,29);
timestamp= new Date(date);
var date = timestamp.toGMTString();

edit: verkeerd gelezen, het ging je dus niet om een unix timestamp maar een sql. naja dan laat je een regel weg :+

[ Voor 33% gewijzigd door harrald op 29-12-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je datums in je database hebt opgeslagen, en ze as is selecteert uit je database, dat behoort de serverside taal ze aan te bieden als Date, DateTime, TimeStamp, of hoe je taal ze ook noemt. Als je ze als string op je bord krijgt, lijkt me in de database of in de db-accesslaag een bugje te zitten ;)

Als het goed zou gaan, zou je serverside taal keurignetjes naar iets als "new Date(2001,4,30,12,4,5)" kunnen formatteren. Zonder eerst een string te parsen dus.

日本!🎌

Pagina: 1