Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hosting in zwitserland en .ch domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Hallo allemaal,

familieleden van mij zijn een paar jaar geleden naar zwitserland verhuist.
Nu wil één van hen een website(je) opzetten voor de nederlandse tak van de lokale internationale school daar.
Nou heb ik gezegd dat ik daarbij wel mee wil helpen (joomla instaleren, multilangual plugin erover, skinnetje erop en klaar) maar hierbij loop ik eigenlijk tegen twee dingen aan.
1. Hoe vind ik een hostingprovider in zwitserland?
Mijn eerste gedachte was om het gewoon bij mijn eigen host neer te zetten, maar deze is uiteraard nederlands. Dit is natuurlijk niet echt handig aangezien er ook zwitsers (duitstaligen) misschien mee te maken krijgen.
Het is natuurlijk allemaal vrij simpel, PHP en mysql met 100MB en 1GB per maand is al voldoende, maar ja, ik heb echt geen idee hoe ik een beetje betrouwbare zou kunnen vinden.

2. Hoe registreer ik een .ch domeinnaam?
Dit zal misschien via de hoster kunnen, maar dan moet ik er natuurlijk wel eentje vinden. Via google kwam ik op SWITCH uit. Het lijkt erop dat dit een soort zwitserse SIDN is, al lijkt het er ook op dat je hier gewoon domeinnamen kunt registreren. Weet iemand hier meer van af?

Weet iemand hier meer van af? alvast bedankt.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
SWITCH is inderdaad de SIDN van Zwitserland. Hier kun je ook domeinnamen registreren (in tegenstelling tot de SIDN waar het niet kan).
Is er een land waar de website zich vooral op richt, op Nederland of op Zwitserland? Ik zou de website hosten in het land waar de website zich het meest op richt ivm snelheid (ook al is het nihil) maar wellicht belangrijker voor de zoekmachine;s

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
Het is vooral van belang voor je publiek. HIer in nederland is .nl zo ingeburgerd dat andere urls moeilijker onthouden worden. Bovendien is het eerste wat het grote publiek probeerd <product>.nl of <bedrijf>.nl. Wat dat betreft kan het soms zo zijn dat de countrycode beter vermeden kan worden (.fr word maar door 30% van de franse markt gebruikt bijvoorbeeld) echter is het wel altijd goed herkenbaar.

Qua hosting, zoek een vergelijkingssite en kijk daar welke zwitserse host het het beste doed.

[ Voor 10% gewijzigd door Skerekrow op 30-12-2008 07:13 ]

• dtech
Triloxigen schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:35:
SWITCH is inderdaad de SIDN van Zwitserland. Hier kun je ook domeinnamen registreren (in tegenstelling tot de SIDN waar het niet kan).
Is er een land waar de website zich vooral op richt, op Nederland of op Zwitserland? Ik zou de website hosten in het land waar de website zich het meest op richt ivm snelheid (ook al is het nihil) maar wellicht belangrijker voor de zoekmachine;s
Mooi dat dat registreren kan, dat scheelt in ieder geval al iets.
De website (gaat) twee doelen dienen: ten eerste informatie verschaffen aan Nederlanders met kinderen die overwegen te verhuizen en ten tweede voor mededelingen, uitsapavondjes en dat soort spul.
Omdat er echter misschien zwitsers met het bedrijf te maken krijgen is het gewoon handig als ik op z'n minst een engelstalig bedrijf heb, maar beter nog een duits, engels en/of nederlandstalig bedrijf.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik zou persoonlijk niet zo snel zelf een .ch domein registreren.
Heb dat een keer geprobeerd, maar werd niet zo'n succes doordat eigenlijk alle wijzigingen echt met de hand moeten worden gedaan.
Denk dat je dan beter gewoon voor een webhostingprovider kan gaan die dat allemaal voor je regelt. Zelf geen ervaring met hosters in Zwitserland, maar het lijkt me raar als er geen vergelijkingssistes zijn voor Zwitserse webhosters.

• dtech
EDIT schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:49:
Ik zou persoonlijk niet zo snel zelf een .ch domein registreren.
Heb dat een keer geprobeerd, maar werd niet zo'n succes doordat eigenlijk alle wijzigingen echt met de hand moeten worden gedaan.
Denk dat je dan beter gewoon voor een webhostingprovider kan gaan die dat allemaal voor je regelt. Zelf geen ervaring met hosters in Zwitserland, maar het lijkt me raar als er geen vergelijkingssistes zijn voor Zwitserse webhosters.
Is dat zo´n probleem? Voor zo'n website is een wildcard naar één IP eigenlijk al genoeg.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
dtech schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:02:
[...]

Mooi dat dat registreren kan, dat scheelt in ieder geval al iets.
De website (gaat) twee doelen dienen: ten eerste informatie verschaffen aan Nederlanders met kinderen die overwegen te verhuizen en ten tweede voor mededelingen, uitsapavondjes en dat soort spul.
Omdat er echter misschien zwitsers met het bedrijf te maken krijgen is het gewoon handig als ik op z'n minst een engelstalig bedrijf heb, maar beter nog een duits, engels en/of nederlandstalig bedrijf.
Dan zou ik echt kiezen voor een .nl en nederlandse hosting. Dit voor de gewenning van de bezoekers en vindbaarheid zoekmachine's.

Voor hosting kun je eventueel kijken op http://www.ispgids.com

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:33
Ik zou een .nl registreren, en de hosting ook in Nederland houden, dat scheelt enorm qua administratie. En op een Nederlandse host kunt je natuurlijk ook een Duitstalige site neerzetten. Een .ch of .de kun je later vast wel aan je hostingpakket hangen dan.

Het verschil in latency lijkt mij minimaal (AMS-IX -> switch.ch is 16ms) t.o.v. een Zwitserse hostingprovider, het is niet zo dat het verkeer over-zee's is. Je zult bij een Zwitserse hostingprovider een aardige taalbarriëre hebben, daarnaast zal je waarschijnlijk dan ook een Zwitsers adres moeten opgeven, en betalingen naar Zwitserland moeten doen.

Het lijkt er inderdaad op dat .ch niet bij de grote providers in Nederland geregistreerd kan worden (zoals bijv. TransIP). Maar als je dit direct bij nic.switch.ch kunt doen is dat natuurlijk ook te proberen, eventueel kun je je hostingprovider (in Nederland) vragen of die dit voor je wil regelen.

Edit:
Dat zoekmachine verhaal, is dat bewezen? Volgens mij scoort een .ch met een Nederlands IP-adres erachter net zo hoog in Zwitserse zoekmachines. Een .nl zal natuurlijk lager scoren in Zwitserse zoekmachines.
Zoekmachines letten op de domeinextensie (.nl/.ch), en niet zo zeer op IP-adressen.

[ Voor 13% gewijzigd door AndriesLouw op 30-12-2008 19:59 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Bij Nederlandse hosters kan je ook gewoon een .ch registreren (zie bijv. Hostnet. Dan kan je alles laten regelen zoals je van een .nl gewend bent.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1