Speciale filetype voor 'Enqueue in Winamp'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zoals menig muziekluisteraar vast wel bekend bestaan er .m3u-bestanden om meerdere mp3-bestanden tegelijk in de Winamp playlist te zetten. Bij het dubbelklikken van zo'n bestand wordt de inhoud van het bestand in de playlist geladen waarbij de huidige inhoud wordt overschreven. Via het rechtermuisknop-menu kun je ook kiezen voor 'Enqueue in Winamp', waarbij de huidige inhoud blijft bestaan en de bestanden in de .m3u aan de playlist worden toegevoegd.

Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij ik een andere bestandsextensie gebruik voor m3u-files die bij dubbelklikken automatisch wordt ge-enqueue'd, en waarbij het dubbelklikken van de good old .m3u nog steeds gewoon de originele playlist wordt overschreven.

In het korst, gewenste situatie:
.M3U-files: play in Winamp
.M3UQ-files: enqueue in Winamp

Beide bestanden hebben dezelfde indeling: een lijst van MP3-bestanden binnenin.

Wie biedt?

[ Voor 10% gewijzigd door TheLunatic op 29-12-2008 18:41 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Moet je dat dan niet gewoon in winamp zelf regelen? Ik gebruik winamp al jaren niet meer. Foobar is mijn mp3 speler en die heeft gewoon standaard de optie om mp3's bij de playlist te voegen ipv die te overschrijven (deze opties krijg je zelfs in explorer). Misschien ondersteunt winamp het ook op die manier of is er wel een plugin voor.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht is er een command-line optie.

Zie b.v.:
http://netez.com/bbs/viewtopic.php?p=36829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zit onder 'General preferences' -> 'File types'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
IngmarBlonk schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:33:
Zit onder 'General preferences' -> 'File types'.
Nee, daar kun je het instellen voor alle bestanden, niet voor een specifiek filetype. In Winamp zelf lijkt het niet te regelen.
Commandline is inderdaad mogelijk met de /Q optie, maar ik heb het echt als Winamp-supported filetype nodig. Je kan namelijk niet zomaar een textfile met een M3U-indeling maar een andere extensie laten werken als een Winamp-playlist heb ik gemerkt.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

kun je in je register onder Classes_Root niet de eigenschappen van .m3u kopiëren naar .m3uq en kijken of Winamp daar op wil reageren? Ik denk zelf dat Winamp het bestand moet kennen, wil 'ie er op kunnen reageren. Wellicht dat je je .m3u's kunt wegschrijven naar .pls-files en daarbij aangeven dat ze alleen ge'enqueued mogen worden?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
.pls is misschien idd een optie, maar wel wat omslachtig om 2 dezelfde playlisten van 1 cd te hebben.

Je zou ook nog kunnen proberen om 2 winamp's naast elkaar te installeren. Versie 3 en 5 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:35
Niet getest, maar ik denk dat het zo zou moeten werken:
(heb hier alleen een EN winXP, vandaar de engelse namen)
Eerst: My Computer --> Tools --> Folder options --> File types
Dan: New; advanced aan
File Extension M3UQ, Associated File Type: Winamp playlist file --> OK
Dan selecteer M3UQ in de lijst, klik advanced, selecteer "Enqueue in Winamp" en klik op "Set default". Na een paar keer OK zou het dan moeten werken en kun je M3U bestanden hernoemen naar M3UQ en zou het moeten werken.

EDIT: Bovenstaande werkte toch niet helemaal, onderstaande wel:
File Extension M3U8 (waarschijnlijk gebruik je die toch niet), Associated File Type: <leeg> (bovenste optie) --> OK --> Overschrijven? Jazeker!
Dan selecteer M3U8 in de lijst, klik advanced en dan New...
Action = &Enqueue in Winamp
Application = "C:\Program Files\Winamp\winamp.exe" /ADD "%1"
Vink Use DDE aan, Topic (onderste optie) = System
Na een paar keer OK zou het dan moeten werken.

[ Voor 36% gewijzigd door TweakPino op 29-12-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de optie in winamp "queue on dubbelclick" niet iets voor je? Daarmee enqueue je automagisch bestanden als je ze in explorer dubbelklikt ipv dat ze beginnen met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

TweakPino schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:56:
EDIT: Bovenstaande werkte toch niet helemaal, onderstaande wel:
File Extension M3U8 (waarschijnlijk gebruik je die toch niet), Associated File Type: <leeg> (bovenste optie) --> OK --> Overschrijven? Jazeker!
Dan selecteer M3U8 in de lijst, klik advanced en dan New...
Action = &Enqueue in Winamp
Application = "C:\Program Files\Winamp\winamp.exe" /ADD "%1"
Vink Use DDE aan, Topic (onderste optie) = System
Na een paar keer OK zou het dan moeten werken.
Let er wel op dat dit geldt voor alle 'winamp.playlist' types. Als je bij .m3u geen advanced kunt kiezen, dan is het waarschijnlijk goed en blijft hij deze alsnog gewoon afspelen. Maar er is een kans dat hij deze nu ook gaat enqueuen. 't Werkt bij mij nu trouwens wel zo. Maar dat kan na een explorer-herstart of na een herassociatie van de extentie door Winamp wel afgelopen zijn. Ik heb zelf nog geprobeerd een Winamp.Playlist2 aan te maken voor .pls-files, maar dat gaat sowieso mis doordat Winamp de extentie weer voor zichzelf claimt bij het opnieuw opstarten.

[ Voor 15% gewijzigd door kraats op 29-12-2008 19:25 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik heb al even geen winamp meer gebruikt, maar werkt het misschien ook als je de "shift" toets ingedrukt houdt terwijl je op de m3u dubbelklikt?
Pagina: 1