Luidspreker defect?

Pagina: 1
Acties:

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
Vandaag een paar philips FB850 luidsprekers op de kop weten te tikken voor een betere film beleving 8) , echter zag ik bij nadere inspectie thuis toch dat er iets raars aan één van de speakertjes was.

Namelijk het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img19.picoodle.com/img/img19/3/12/29/t_IMG0627m_44ff9d3.jpg

Clickable

Nu heb ik nog niet de kans gehad de luidsprekers te beluisteren thuis, gezien ik nog geen kabels heb. Maar is dit gewoon niet zo netjes gemonteerd in de fabriek of ben ik nou te pietluttig. :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:21

Len

Leeg

Ik zie niet veel.. Of is het midden losgescheurd??

Free Tibet

• waterking
Rondom de midden lijkt het alsof er stukjes zonder lijm zitten?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je bedoeld de conus die niet helemaal netjes verlijmd is ? maakt niets uit. zolang hij er voor zit en niet rammelt heb je nergens last van :)

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03
Hij zal het wel gewoon doen denk ik zo. Waar je wel op moet letten is de conditie van de foam randen. Deze verteren langzaam en als je ze lang wilt houden zal je ze op een gegeven moment moeten (laten) vervangen. Dit kan je zelf doen met bijvoorbeeld randen van audiofrends of laten doen bij b.v. speakerepair

• waterking
Ok, ik dacht juist dat die juist nog wel in goede staat waren. Waar kun je aan zien dat ze aan vervanging toe zijn btw? :)

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03
Kleine scheurtjes. En je moet ze kunnen induwen zonder dat ze breken. Alleen is dat een test die kan lijden tot vroegtijdige afbreuk. Maar als je units 15/20 jaar oud zijn kan je er donder op zeggen dat je randen brak zijn. Je kan der mee door spelen alleen je moet uitkijken bij hoog volume. Omdat de woofer een dan te grote slag maakt en zichzelf langzaam molt.

Het is niet zo duur om ze te (laten) vervangen. Als je het zelf doet kost en ongeveer 25 euro (8'') voor 2 units en als je het laat doen ongeveer het dubbele (bij speakerepair). Alleen als ze uiterlijk geen scheuren vertonen kan je er gewoon mee doorspelen. Het is wel zo dat ze met een oude rand (15+) niet meer optimaal presteren

Met oude randen moet je er altijd wel op letten. Ze zijn namelijk makkelijk te vervangen en daarna klinken ze (nadat ze zijn ingespeeld ) weer als nieuw. Zelf vervang ik het liefst gammele randen voordat ze echt helemaal weg zijn.

Een ding is zeker je weet dat ze er op een moment gewoon niet meer zijn (kunnen helemaal verdwijnen)

Voor als het gebeurd : http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/
Pagina: 1