2DIN autoradio ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 13:35

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb sinds kort een ford focus aangeschaft waar nog een casette(voorloper van cd ;)) speler in zit als radio.
Nu heeft een ford focus een 2din autoradio, deze is dus 2 keer zo hoog als een normale radio.
Ik heb 2 opties, een radio met navigatie, of een radio zonder navigatie.
Meeste radio's met navigatie zijn een 200 euro duurder, maar nu ben ik opzoek naar een systeem dat (net als bij tomtom) ook mogelijkheden tot updaten heeft. want 200 euro voor een navigatie systeem dat in no-time veroudert is ook een beetje zonde.

Verder: wat zijn jullie ervaringen met User Interface van de verschillende fabrikanten, wat zijn de goede/slechte punten?

Heb al rondgekeken op internet voor de mogelijkehden maar over het updaten van de kaarten valt niet zo veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10
Beste, Armageddon_2k

Wil je meteen even waarschuwen, Ford heeft bij wel zijn autoradio's voor een groter formaat gekozen. Maar dat is geen 2din systeem maar een eigen formaat.
Hier is wel een afdekkap voor verkrijgbaar maar de opening is te klein voor 2din. En dus zal je moeten kijken naar 1 din radio/cd-spelers.

Dit zijn mijn ervaringen ik neem aan dat Ford bij alle auto's enigsinds 1 formaat heeft gekozen en verwacht dan ook dat dit voor jou geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Ik heb in mijn Yaris een 2-dins autoradio, maar dat is alleen een radio, geen radio met navigatie. Ik weet dat Toyota wel een systeem heeft met afneembare Tomtom, de TNS400. Deze is ook beter bekend als de Eclipse AVN2210p.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verplaatst van elektronica -> vervoer, aangezien het weinig van den heeft met elektronica, maar meer met autoradio's, verschillende systemen en fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoi, pas op.... Er zit in Ford een andere maat. Geen 2din dus.

Je kunt een afdekplaatje krijgen, waarmee je de uitsparing van 1,7din naar 1 din kunt bouwen. Dan past er 'alles' in.

Neem dan ook even een ISO>> Ford kabel stekker mee. Zo blijft je bekabeling orgineel.