Laptop mee naar Amerika, voldoet een wereldstekker?

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50
Ik wil mijn HP notebook meenemen naar Amerika, alleen de vraag is. Heb ik een universele adapter nodig, of alleen een wereldstekker van de ANWB?

The wide range input feature of the computer permits it to operate from any line voltage from 100 to 120
volts AC or from 220 to 240 volts AC.
The 3-conductor power cord set included with the computer meets the requirements for use in the
country or region where the equipment is purchased.
Power cord sets for use in other countries and regions must meet the requirements of the country or
region where the computer is used.

Volgens mij haal ik uit het bovenste, dat de adapter al de omvorming regelt (hoewel ze hem daar computer noemen, vandaar mijn twijfel). Alleen waarom zie ik dan overal travelkit van enkele tientallen euro's (of is dit echt alleen voor het laden in auto's en vliegtuigen bijvoorbeeld?)

Misschien een simpele vraag voor sommige, maar het is niet echt mijn vakgebied.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-12 22:50
Als ik het zo lees, kun je deze adapter inderdaad gebruiken in Amerika met de juiste stekker.
Overigens geldt tegenwoordig voor de meeste adapters, voedingen, enz dat ze overal kunnen werken met de juiste stekker.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-12 14:58
ik heb zelf in amerika een acer laptop gekocht, en bij die laptop zat een adapter met een US stekker. gelukkig kon je de stekker van de apdapter los halen en een NL stekker erop zitten. ik gebruik de adapter nu nog hier op mijn kamertje in nl ;)

dus ik denk dat de omvorming in de adapter zit.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon even kijken op de apparatuur adapter. Meestal staat er iets van 220/110volt, als het er niet op staat dan kan het niet. (Amerika heeft 110volt)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Cyphax

Moderator LNX
Dat gaat wel werken. :)
Die adapters zijn nogal universeel, je kunt zelfs overwegen om het snoer dat in je adapter zit en naar het stopcontact leidt in de VS los te kopen, dan hoef je geen adapter mee te slepen (die zijn nogal lomp vaak).
'k Ben zelf met 2 laptops naar de VS geweest een paar maanden terug en beide adapters werkten prima.
DRaakje schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:51:
Gewoon even kijken op de apparatuur adapter. Meestal staat er iets van 220/110volt, als het er niet op staat dan kan het niet. (Amerika heeft 110volt)
110 volt en 60Hz waar wij 50Hz gebruiken, of precies andersom. :+

[ Voor 32% gewijzigd door Cyphax op 29-12-2008 17:03 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Woodsy
  • Laatst online: 08:50
Bedankt voor alle antwoorden.

Gelukkig had ik ergens van een oude laptop nog een US stekker -> MickeyMouse liggen (komt van een Compal, toen een losse EU-stekker bij gehad).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/B_plug.jpg

Volgens wikipedia is dit tegenwoordig de standaard.

• GENETX
  • Laatst online: 21:29
En dus even opletten! Ja, het zal wel mooi passen, maar werkt het ook echt?

In 99% van de gevallen zal het inderdaad zo kunnen, maar CHECK JE ADAPTER. Je moet niet zomaar een ander voltage + frequentie er op gooien. De meeste adapters kunnen gewoon tussen beide schakelen, maar er zijn er ook die dat niet kunnen volgens mij. Dus zoals hierboven, even checken wat de adapter op de ingang wil hebben. Dit staat er altijd wel op namelijk. Als daar staat dat er 110V / 60Hz op kan dan zit het goed, ook met een bereik van 50-60Hz 110-230V zit je op save.

In die gevallen kun je inderdaad een kabeltje halen met andere stekker en zit je goed.

Voor allee duidelijkheid, op mijn Asus adapter staat het volgende:
Input: 100-240V ~ 1,5A(1,5A) 50-60Hz
Daar zit het dus wel goed mee ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Cyphax

Moderator LNX
Op mijn Dell adapter staat dat ook en mijn vriendin heeft een HP machien waarvan de adapter ook het ook gewoon deed. :)
En de adapter van m'n mobiel werkte ook prima. Die 99% lijkt me een heel redelijke schatting. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 30-12-2008 14:14 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik heb hier een hp notebook en die heeft idd 100-240v 50-60hz op de adaptor staan.
Pagina: 1