Onze pc's zijn gemigreerd naar een domein en sinds deze migratie is vooral microsoft office zeer traag geworden. Wanneer er dan bv gescrolled wordt in een groter word doc komt er een zandloper tevoorschijn. Ook wanneer bv fonts worden gekozen in de scrollijst duurt het zeer lang voor de fonts verschijnen. Deze problemen komen vooral voor in office maar sommige gebruikers melden ook vertragingen in Internet Explorer. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Begin eens met uitleggen welke migratieprocedure gevolgd is.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Hm procedure
De migratie is ons opgelegd vanuit de US (moeder bedrijf); Dit is gebeurd via een migratietool dat zij zelf hebben geschreven.
Wat er veranders is tov vroeger:
er wordt ingelogd op een domein ipv workgroup.
bij TCP/IP properties staat er nu: Use following DNS servers (3servers) ipv obtain DNS server automatically.
Op mijn laptop die ook gemigreerd is werkt alles nog wel vlot. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de office update voor problemen heeft gezorgd. Gebruikers zijn ook van office 2003 naar 2007 geupdated. Bij mij stond 2007 er al op geinstalleerd. De meeste problemen worden in office gesignaleerd.
Waarschijnlijk geef ik nog niet genoeg specifieke informatie maar vraag me maar om meer info, ik probeer zo goed mogelijk te antwoorden.
Wat er veranders is tov vroeger:
er wordt ingelogd op een domein ipv workgroup.
bij TCP/IP properties staat er nu: Use following DNS servers (3servers) ipv obtain DNS server automatically.
Op mijn laptop die ook gemigreerd is werkt alles nog wel vlot. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de office update voor problemen heeft gezorgd. Gebruikers zijn ook van office 2003 naar 2007 geupdated. Bij mij stond 2007 er al op geinstalleerd. De meeste problemen worden in office gesignaleerd.
Waarschijnlijk geef ik nog niet genoeg specifieke informatie maar vraag me maar om meer info, ik probeer zo goed mogelijk te antwoorden.
blijkbaar is er een probleem met interne IP adressen. Een dochterfirma gebruikt dezelfde interne IP ranges en dit zorgt voor verwarring bij de domein controler.