Ik wil een flink aantal oude (vcc480)films overzetten op DVD - om op een DVD-speler die VCD, SVCD en DivX aankan af te spelen. Neem ze over in mp4-formaat en wil ze vervolgens met SUPER of Quick Media Converter omzetten naar DivX, omdat ik heb begrepen dat dit een goed compromis is tussen lengte (aantal Mb) en kwaliteit. Ik zit alleen met het probleem dat ik niet weet welke instellingen ik moet kiezen. Mp4-files hebben een omvang van ca 1 Gb/uur, beeldformaat 640x480, aspect ratio 4/3, framerate ca 25.000, audio 138 Kbps, 2ch, 1000 Hz sampling rate. In SUPER kan ik veel van deze parameters instellen, maar als noob weet ik niet waar te beginnen. Als ik de "easy" conversie met Quick Media Converter doe worden mijn DivX-files zeker 2 x zo groot als de mp4-originelen en in Expert mode weet ik absoluut niet wat waar in te vullen. SUPER geeft op sommige films wel en op andere geen "Error", terwijl ik niets aan de instellingen verander. Zou al met al erg blij zijn met aanwijzingen waardoor ik een stapje verder kom!
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes