Toon posts:

Sonciwall TZ180 opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben in een datacenter een sonicwall tz180 draaien alleen zijn hier een aantal opmerkelijke zaken op aan te merken.
Nu ben ik de hele zaak aan het testen en kom ik de volgende punten tegen:
Verbinding via een smc router lukt niet;
verbinding via een speedtouch 546 v6 lukt maar ik kan dan niet internetten, alleen door het ip adres van de site op te geven;
Verbinding via een speedtouch 510 gaat prima, verbinding is goed en kan goed internetten.
Verbinding via een siemens experia box lukt niet: Global vpn client komt niet verder dan Aquiring IP

Zijn hier verklaringen voor?

NB getest met Global VPN client 4.0.0.835 & 2.2.0.131

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat test je precies ?
voor VPN Passtrough vanuit een pc of een Vaste VPN verbinding tussen meerdere routers opzetten
Worden de Ip's gateway's en DNSjes wel goed meegeven ?
Hoe je hem geconfigureerd heb is ook handig :+

[ Voor 12% gewijzigd door LuckY op 29-12-2008 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik test VPN Passtrough vanaf een pc. Het is de bedoeling dat een directory benaderd kan worden op de server. Een Gateway wordt niet meegegeven omdat het de bedoeling is dat de standaard ingestelde gateway gebruikt wordt, de DNS wordt goed meegegeven.

Het vreemde is dat op één van de geteste plekken het gewoon goed gaat... :O

• LuckY
  • Niet online
Welke Iprange geef je aan je vpn users?

Verwijderd

Topicstarter
Range: 192.168.1.200 - 192.168.1.240

Het viel mij overigens op dat bij de personen waar het wel werkte hetzelfde ip adres hadden: 192.168.1.211

• LuckY
  • Niet online
Kan je niet beter een aparte range pakken die niet veel gebruikt wordt?
192.168.20.x
10.0.10.x
de 192.168.1.x reeks wordt nogal veel gebruikt. ik denk dat hij daar de fout mee ingaat .

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 14:24

DJ

Inderdaad. Als je voor je VPN Users een aparte IP reeks aanmaakt (172.x.y.z of 10.x.y.z) dan zal het vaker en beter werken.

Los hiervan heb ik vaak meegemaakt dat internet providers (of wazige routers, zowel xDSL als Cable) niet werken met een Client VPN, of alleen maar met één VPN sessie tegelijkertijd.

Succes!

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ip range aangepast 192.168.20.200 t/m 192.168.20.240

En nu werkt het in ieder geval dat ik een vpn verbinding heb en werkend internet. Ik heb het nog niet getest via een Experia box.

Mijn dank alvast voor jullie hulp
Pagina: 1