Toon posts:

nVidia GeForce 8800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NVIDIA GeForce 8800GT en een JVC televisie (oud model..2000 ofzo). Wanneer ik de computer op mijn TV wil zien moet ik de schermresolutie steeds handmatig aanpassen. Op mijn computer gebruik ik 1680x1050 maar wanneer ik dat beeld rechtstreeks kloon op de TV zie ik maar een gedeelte. Dus zet ik nu steeds de resolutie handmatig op 800x600.

Is er een mogelijkheid dat ik het zo instel dat het signaal naar de TV altijd 800x600 is terwijl mijn computer op 1680x1050 blijft?

Bedankt

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-05 11:50

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De term 'kloon' zegt het eigenlijk al; daarmee laat je op het 2e scherm een exacte kopie van het 1e scherm zien. Waar jij naar op zoek bent, is een aparte 2e output. Dit schijnt wel met de drivers te realiseren te zijn, hoe weet ik echter niet precies.

Zoek anders eens op 'dual view'.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens als je dat kan aanpassen met Ultramon.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik Dualview instel zie ik op mn tv niets anders dan mijn bureaublad.....

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 23:33
Je moet het zo zien. klonen is gewoon een kopie maken van wat je op scherm 1 ziet. Met dual view kan je 2 schermen apart gebruiken. Dus alles wat je naar het 2e scherm sleept (gewoon een venster helemaal naar rechts slepen) en je krijgt dat op je tv.

Verwijderd

Topicstarter
aaah ok...nou snap ik het idd. Het is alleen niet zoals ik het graag zou hebben. De bedoeling was om vanuit mijn bed alles aan te sturen met de Harmony One. Een scherm selecteren en naar rechts slepen behoort niet tot de opties met een Harmony.

Het is dus niet mogelijk om een kloon te krijgen maar dan met 2 verschillende resoluties?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-05 15:57
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:24:
aaah ok...nou snap ik het idd. Het is alleen niet zoals ik het graag zou hebben. De bedoeling was om vanuit mijn bed alles aan te sturen met de Harmony One. Een scherm selecteren en naar rechts slepen behoort niet tot de opties met een Harmony.

Het is dus niet mogelijk om een kloon te krijgen maar dan met 2 verschillende resoluties?
Kun jij een blokje van 2x2x2 in een gat van 2x2 én in een gat van 1x1 stoppen?

Dual view is je enige optie (of natuurlijk zoals het nu is) maar je kunt niet met 2 verschillende resoluties een kloon gebruiken, dan zou je TV dat moeten uitzoomen of iets dergelijks als dat uberhaupt mogelijk is..

[ Voor 16% gewijzigd door Moning2 op 29-12-2008 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie wordt toch aangepast.....?

Verwijderd

Topicstarter
aan de edit heb ik meer.

Ik houd het op de oude manier. Misschien kan ik wel een actie koppelen aan mn Harmony zodat de resolutie wordt aangepast.
Modbreak:Gelieve niet twee keer achter elkaar te posten binnen 24u. Je reageert op een edit, gebruik gewoon een edit in je eigen post :o

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 29-12-2008 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels het volgende bedacht:

Dmv profielen die ik kan maken met nView Desktop Manager stel ik een twee verschillende resoluties in. Vervolgens is het mogelijk sneltoetsen te maken voor deze profielen.

Vraag 1: Hoe stel ik de sneltoetsen in? Ik heb het volgens mij precies gedaan zoals het hoort te werken...dit doet het echter dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/02/1230914647-970.jpg

Vraag 2: Is er een manier om mijn pictogrammen op het bureaublad vast te zetten zodat ze niet iedere keer door elkaar staan wanneer ik de resolutie verander?

• Moning2
Antwoord 1: Dit zou ook moeten werken, probeer eens de andere Alt toets of een andere combinatie van toetsen
Antwoord 2: Dit is volgens mij een bug in windows zelf en ga je niks aan doen behalve dan de iconen een juiste plek geven in de laagste resolutie die je gebruikt

Heb zojuist een mogelijke fix hiervoor gevonden, ik zou zeggen, probeer het eens :) http://www.pcuser.com.au/...FC44BA798CA256BB9007EE2A5

[ Voor 23% gewijzigd door Moning2 op 03-01-2009 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1: Het werkt gewoon niet. Ik heb opnieuw de profielen aangemaakt (moet goed gegaan zijn want handmatig werken ze wel) en vervolgens verschillende sneltoetsen ingesteld. Wanneer ik een combi intyp "ververst" het beeld als het ware maar verandert er niks aan de resolutie.

Probleem 2: Bedankt voor de link. Ik ben er inmiddels achter dat het niets te maken heeft met de plaats die er wel of niet is door de resolutieverandering. nVidia zet de pictogrammen gewoon zo raar neer iedere keer wanneer ik van profiel verander. (wanneer ik handmatig alleen de resolutie verander blijven ze namelijk WEL goed staan). Waarschijnlijk is het een optie in nView Manager...maar ik kan hem niet vinden :s

Kom er langzaam aan achter dat het misschien een stuk sneller en makkelijker is om nView Desktop Manager uit te schakelen.

(Toen ik op advies van iemand probeerde te schakelen naar resoluties dmv "LCD-Schaling wisselen", liep echt ALLEs vast. elk openstaand programma gaf een foutmelding en stopte ermee...ik kon zelfs de computer niet meer opnieuw opstarten zonder de resetknop in te drukken)

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een suggestie? Ik heb het nog steeds niet zoals ik graag wil.

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:21:
Nog iemand een suggestie? Ik heb het nog steeds niet zoals ik graag wil.
Ik kan het zelf niet proberen omdat ik geen nView Desktop Manager heb, heb je dat ergens apart gedownload of gebruik je gewoon nog prehistorische drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn weten is nVieuw Desktop Manager hartstikke nieuw :s Ik heb mijn computer een maand of 10 en op het moment dat ik hem kocht (via de best buy guide hier) was alles het nieuwste van het nieuwste....

Ik wist eerst ook niet dat ik het had tot ik op google hierover las. Je moet eerst de functie inschakelen voordat de Manager zichtbaar wordt.

• Moning2
Heb je eigenlijk wel eens een driver update uitgevoerd? http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gewoon 'bureaublad uitbreiden' kiezen in de eigenschappen van je tweede beeldscherm (r-muisknop op bureaublad, eigenschappen, tabblad instellingen, klik die grote 2 aan en onder het plaatje komt een vakje dat je kunt aanvinken)

Nu breidt hij het bureaublad uit. Er komt dus extra ruimte i.p.v. een kopie. Vervolgens kun je een individuele resolutie kiezen en deze blijft behouden (ook als je het tweede scherm weer uitschakelt.

Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist gedaan en maakt geen verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:32:

Nu breidt hij het bureaublad uit. Er komt dus extra ruimte i.p.v. een kopie. Vervolgens kun je een individuele resolutie kiezen en deze blijft behouden (ook als je het tweede scherm weer uitschakelt.
Dit heb ik idd ook geprobeert maar dan moet ik bv de mediaplayer naar het juiste scherm "slepen". De bedoeling is dat ik alles met mijn universele afstandsbediening ga bedienen....Denk niet dat dit een oplossing is dus.

Toch bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Topicstarter
Alles weer eens opnieuw gedaan. Profielen aangemaakt->sneltoetsen ingesteld...resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/08/1231371155-810.jpg
Alles lijkt gelukt

Sluiten...sneltoets proberen -> werkt niet....nog eens kijken of alles wel goed staat

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/08/1231371155-841.jpg
niet dus. Sneltoets is zelfs verdwenen!!! Aan de profielen ligt het niet, die bestaan immers nog.

Wat doe ik fout???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er achter pfffffff heel vaag verhaal....beetje raar dat nVidia dit niet heeft opgelost. Zie hier het antwoord: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t3426.html

kort samengevat:

1) create profiles and save them
2) create hotkey assignments
3) test them, works once... then they disappear.

The reason for that is because the profile change actually drops all the unsaved hotkey assignments that actually need to be owned by a profile.

Workaround:

Insert a step 2.5 above: Re-save profiles after hot key setup, and before testing a profile switch.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hetzelfde zie je met windows geluidsschema`s... eerst opslaan en dan gaan rommelen, want ander ben je je settings kwijt.

Het 'slepen' had je btw kunnen oplossen door in te stellen, dat het programma wmplayer.exe opstart op 'display 2'.

Toch fijn dat alles nu werkt! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Zeker! Bedankt allemaal.
Pagina: 1