Mac partitie op externe HD

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
Ik heb een Seagate externe HD van 1 TB, 800 gb heb ik geformatteerd als NTFS voor het maken van backups ed. Op de overige 200gb wil ik HD films zetten voor de xbox, de partitie moet hiervoor als Mac schijf geformatteerd worden.

Wanneer ik dit wil doen met Macdrive wil het programma alle partities verwijderen, met als gevolg dat ik geen NTFS partities meer kan maken.

Is het maken van en NTFS partities en een Mac partitie uberhaupt mogelijk? Zoja hoe?

(in de search staat vanalles over externe hd's die zowel in Windows als op de Mac te lezen moeten zijn. Dit hoeft dus niet, een mac partitie voor de xbox360, en een ntfs partitie voor de windows backups. Schrijven op de mac partitie kan met MacDrive ;))

[ Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 29-12-2008 14:39 ]

XXXVI

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

heb je al op google. gekeken?

Johann Sebastian Bach

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:50

Proc

Grand Admiral

ephymerous schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:35:
Ik heb een Seagate externe HD van 1 TB, 800 gb heb ik geformatteerd als NTFS voor het maken van backups ed. Op de overige 200gb wil ik HD films zetten voor de xbox, de partitie moet hiervoor als Mac schijf geformatteerd worden.

Wanneer ik dit wil doen met Macdrive wil het programma alle partities verwijderen, met als gevolg dat ik geen NTFS partities meer kan maken.

Is het maken van en NTFS partities en een Mac partitie uberhaupt mogelijk? Zoja hoe?

(in de search staat vanalles over externe hd's die zowel in Windows als op de Mac te lezen moeten zijn. Dit hoeft dus niet, een mac partitie voor de xbox360, en een ntfs partitie voor de windows backups. Schrijven op de mac partitie kan met MacDrive ;))
Ik denk dat je dit beter in de Apple threads had kunnen vragen. Het makkelijkste is de NTFS partitie aan te maken op de schijf met je Windows PC en vervolgens op je Mac de HFS+ partitie van de gewenste grootte in de vrije ruimte op deze schijf aan te maken en deze paritie te formatteren (met Disk Utility).

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:02

Blonde Tux

<advertisement>

Anders even in Windows of met een Linux live cd alvast de NTFS partitie verkleinen en de overige ruimte alvast formateren als een weet ik niet wat welke FS. Dan in op je mac openen met diskutility en die ene partitie van 200gb omgooien naar HFS+

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Eén keer googlen blijkt voldoende linkjes op te leveren :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoe kom je er bij dat een externe schijf voor een Microsoft Xbox 360 geformateerd moet worden als HFS+ dat enkel gebruikt wordt door Apple op hun computers?

Je moet de partitie als FAT32 formatteren, wat gewoon vanuit Windows kan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
Met Macdrive waar het steeds op uitdraait lukt het me niet.
Johnny schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:43:
Hoe kom je er bij dat een externe schijf voor een Microsoft Xbox 360 geformateerd moet worden als HFS+ dat enkel gebruikt wordt door Apple op hun computers?

Je moet de partitie als FAT32 formatteren, wat gewoon vanuit Windows kan.
Nee, geen FAT32, wmvhd films zijn wat groter dan 4gb. Vraag me niet waarom, maar het kan zo ;)

XXXVI

Pagina: 1