Toon posts:

receiver met hdmi 1.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een receiver (hoeft geen dolby surround etc te zijn er gaan toch maar 2 speakers op)
met tenminste 2 hdmi 1.3 ingangen, dit omwille van het doorgeven van geluid zonder extra audio-kabel.
Zelf zit ik te denken aan een OnkyoTX-SR 576, maar wellicht zijn er betere danwel goedkopere alternatieven voor dit model?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:50
Een reciever moet persé ? Als je geen radio nodig hebt en toch alleen stereo wilt.. kun je het net zo goed via je tv laten lopen. De meesten hebben wel een spdif out naar je versterker. Het enige waar je op moet letten is dat niet iedere tv doorlust als is in standby staat.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, maar heb wel graag de radio ingebouwd! Vandaar de voorkeur voor een receiver.
Het leek mij wel makkelijker ivm vertragingen doorgeven geluid tv en bluray handiger om ook het geluid via hsmi te laten lopen, scheelt weer kabels en mogelijkheden tot fout gaan! Maar wellicht is dat geen belemmering in de praktijk?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:50
Het is wel de beste oplossing in de meeste gevallen.. ik zelf wordt helemaal gek van alles continue aan moeten passen.. dan weer wel natural motion aan, dan weer niet... dan weer wel delay dan weer niet...
Nadeel is dat ik al een goede aktieve speakerset heb (DD/DTS enz) dus moet ik dat ook vervangen, anders had ik meteen al een goede reciever (of alleen 5.1/7.1) versterker neergezet.