• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Hoi allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare polarisatie filter voor m'n 50mm 1.8 (enige lens die ik heb die niet mee draait met het scherpstellen).

Nou zie ik overal Circular Polarizers, maar tot mijn verbazing kwam ik net een Lineair Polarizer tegen.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn?
Behalve de prijs, want die lineaire was wel een stukje goedkoper.

alvast bedankt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij een lineair filter werkt scherpstellen en lichtmeting niet goed. Bron.

PS Groeten doen hoeft niet, tevens is er ook een filtertopic (Ik kan hem zo 1-2-3 niet vinden).

[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 29-12-2008 13:22 ]

This footer is intentionally left blank

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Welke 50mm/1.8 heb je dan?
Want de bekende/populaire Canon 50mm 1.8 mkII draait wel tijdens het scherpstellen.

Edit: @ hieronder: je hebt nog gelijk ook:P Zo zie je maar hoe vaak dat ding uit m'n tas komt 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 29-12-2008 13:37 ]

Gabriël AM5

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
Echt niet, die gaat gewoon naar voren en naar achteren...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ga gewoon voor een circulair polariserend filter. Zoals aangegeven een linear filter werkt vaak niet correct op een camera met AF.
Voor betaalbare filters kun je altijd bij factoryprices kijen, scheelt vaak bijna de helft op filters.

@Sapphire: De TS geeft niet aan dat ie canon gebruikt, het zou ook nikon of sony kunnen zijn (pentax niet want die heeft een 1.4 of een 1.7)

[ Voor 15% gewijzigd door teigetjuh op 31-12-2008 09:40 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

YellowCube

Wait...what?

er zijn in het verleden al wat vragen geweest over polarisatiefilters en waar je allemaal op moet letten. Daar had je met een zoekactie ook uit kunnen komen.
Dit is er een van:
Polarisatie filter

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.