Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik23a86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe telefoon (SE Xperia) met een Vodafone abonnement + internet.
Om van dat snelle internet gebruik te maken was ik verbonden met het 3g netwerk. Omdat ik last had
van het wegvallen van gesprekken heb ik mijn verbinding van 3g naar 2g (GSM) veranderd. Het viel mij
op dat het 2g signaal veel sterker is dan het 3g signaal en zeker als ik in een gebouw ben. Ik vroeg we af of jullie ook last hebben van een zwak 3g signaal (binnen in een gebouw)? En of jullie ook last hebben
van wegvallende gesprekken? Ik zit trouwens in de randstad (Leiden) en vodafone zegt dat daar een hele goede
verbinding zou moeten zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

3G maakt logischerwijs gebruik van andere masten dan die voor 2G bedoeld zijn. Het is dus logisch dat het mogelijk is dat er op de plekken waar jij slecht 3G bereik hebt, minder 3G masten staan dan 2G masten.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:25
3G is sinds een jaar pas echt in gebruik door consumenten. de gaten in het netwerk gaan nu echt opvallen. Ik hoop dus ook dat de masten meer en meer worden geplaatst. en dat 2G hiermee langzaam wordt uitgefaseerd

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 15:28
Wat voor 'garantie' geeft Vodaphone over het bereik van het 3G signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Een provider kan geen garantie geven voor het bereik (binnenshuis al helemaal niet), omdat dit van teveel factoren afhankelijk is, waar de provider geen invloed op heeft, o.a het gebruikte toestel en bij gebouwen, hoe deze gebouwd zijn, een appartementsgebouw of kantoor met veel gewapend beton (ijzer!) is zeer slecht voor de ontvangst, terwijl een klassiek, stenen huis veel minder signaal tegenhoudt en dus een betere binnendekking biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

3G ontvangst is nog niet optimaal in veel gebouwen (ik draai een HTC met Vodafone 3G), vooral in de nieuwere gebouwen met veel gewapend beton enzo (zie ook hierboven).

Vodafone is het wel aan het uitbreiden en als ik het vergelijk met 3g abonnementen die ik had bij andere providers (Telfort/T-Mobile), dan heeft Vodafone tenminste een enorm stabiele verbinding en nauwelijks storing..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik23a86
Hebben jullie ook soms last van het wegvallen van gesprekken als jullie via het 3g netwerk bellen?
Of switchen jullie alleen naar het 3g netwerk als je zijn snelheid nodig hebt? Ik denk dat ik dat maar ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46
Erik23a86 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:03:
Hebben jullie ook soms last van het wegvallen van gesprekken als jullie via het 3g netwerk bellen?
Of switchen jullie alleen naar het 3g netwerk als je zijn snelheid nodig hebt? Ik denk dat ik dat maar ga doen.
Mijn Nokia 6500 classic staat in dual mode, 2G bij bellen/standby, 3G als ik op internet zit.

Werkt perfect. :) Het switchen gaan binnen 1 a 2 seconden op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik23a86
Heb je enig idee of dit ook op een Windows mobile 6.1 toestel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46
Staat bij alle telefoons in het -of connectiviteit, -of netwerkinstellingen blad.

Even naar zoeken dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Erik23a86 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:11:
Heb je enig idee of dit ook op een Windows mobile 6.1 toestel kan?
Instellingen -> telefoon -> tabblad verbindingen :) (is mobile 6.1 gebruiker!)

Ik heb mijn toestel ook zo staan, dat ie netjes terug naar 2g gaat bij slecht ontvangst. Verder geen problemen met wegvallende gesprekken...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1