Was de langzaamste

De rest is iets sneller, maar zelfs de langzaamste valt goed mee imho.
GieltjE schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:48:
[...]
Dat haal je dus als je hem echt richting de 6000 toeren trekt (waar hij z'n vermogen dus officieel heeft), welke resulteert in een helehoop herrie gezien het een 3pitter is (in zovere dat de muziek wegvalt t.o.v. het motor geluid).
En ?
Dat is toch alleen met invoegen, dan lijkt het me niet zo'n ramp dat je even 15sec de muziek niet hoort, of wel ?
Probleem is alleen dat veel mensen bang zijn om toeren te draaien met een auto en daardoor onstaan die gevaarlijke situaties, niet door het autootje opzich, dat kan het best wel.
Als het ding dr niet tegen zou kunnen hadden ze de toerenbegrenzer wel lager gelegd vanuit de fabriek.
Heb ook veel kilometers gereden in een panda (een oude) en zelfs daar had ik eigenlijk nooit moeite mee om in te voegen, kwestie van vol gas geven en (zoals jgc idd zegt) pas schakelen als ie langzamer gaat (of net iets eerder eigenlijk

)
Neemt trouwens niet weg dat het idd prettiger invoegen is met meer vermogen, daar ben ik het wel mee eens.
Owja, enigszins ontopic:
Bij mn eigen auto is het onbelaste stationaire toerental ong 900 toeren, met lichten aan zakt ie 50-100 toeren en als ik de koelventilator aan zet zakt het nog eens 50-100 toeren.
Zit verder geen enkele stationair regeling op, behalve een schroefje.
Met LPG is een choke/stationairregeling toch niet echt nodig, ding loopt 4-500 toeren stationair na 15-20sec.
[
Voor 16% gewijzigd door
4x2 op 02-01-2009 17:25
]