• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 09:57

T1eA

Browser

Topicstarter
Ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen maar ik denk dat ik hier moet zijn.
Allereerst zal ik mijn setup plaatsen:

PS3 & XBOX 360
|
|
HDMI
|
|
\ /

Samsung LE32A756
|
|
Optical OUT
|
|
\ /

Kenwood KRF-5030D

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de Kenwood naar Dolby Digital te laten schakelen, hij blijft dus op Prologic staan. Wanneer ik de Consoles direct op de Kenwood aansluit dmv Optical dan schakelt hij wel over naar Dolby Digital.

Op mijn PS3 kan je instellen dat je Dolby Digital doorstuurd over de HDMI naar de TV (en dus dacht ik vanuit de Optical OUT van de tv naar de Kenwood) maar als ik de PS3 zo configureer dan hoor ik helemaal niks :S .

Hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en me verder kunnen helpen. Ik denk iig dat het aan de TV ligt maar wat kan ik eraan doen?

ICT G33K

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

De Optical Out op je TV geeft GEEN Dolby signaal door. Hij geeft alleen Stereo (dus 2 kanalen) door.
De oplossing is dan je PS & XBOX direct aan te sluiten op je geluidssysteem.

PS: In je handleiding staat ook dat je Digital Out geen Dolby signaal doorgeeft!

Edit: De beschrijving zoals in de handleiding staat beschreven (download hier)
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
Connect to a Digital Audio Component.
When the HDMI IN jacks are connected, the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack on the TV
outputs 2 channel audio only. If you want to hear 5.1 channel audio, connect the Optical jack on
the DVD player or Cable/Satellite Box directly to an Amplifier or Home Theater, not the TV.

[ Voor 50% gewijzigd door freaky20 op 29-12-2008 13:08 ]

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!