Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verlies van database in Picasa 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het programma Picasa al geruime tijd met grote
tevredenheid.
Recentelijk heb ik de nieuwste versie (Picasa 3) geïnstalleerd, en
sindsdien heb ik het probleem dat mijn Picasa database iedere keer als
ik de PC opnieuw opstart en vervolgens Picasa open er geen enkele foto
zichtbaar is.
Het programma start echter direct met het opnieuw inlezen van de map
waarin ik mijn foto's heb staan (Mijn Afbeeldingen). dat duurt enige
tijd omdat ik meer dan 30 GB aan foto's in die map heb staan....
Ik heb al wat pogingen gedaan aan de hand van tips op internet om dit
op te lossen:

1. Picasa geheel verwijderen en opnieuw installeren
2. De mappen C:\Documents and Settings\<naam>\Local Settings en C:
\Documents and Settings\<naam>\Local Settings\Application Data
'zichtbaar' maken (zijn hidden files).
3. Alle Picasa.ini bestanden wissen en daarna opnieuw opstarten.

Het heeft allemaal geen resultaat opgeleverd!!!
Overigens vraag ik me af of er niet veel meer Picasa gebruikers zijn
die met dit probleem worstelen!

Ik heb deze ervaring op twee PC's die met Windows XP SP3 zijn
uitgerust, en heb voorheen NOOIT dit soort problemen met Picasa gehad!

Ik ben erg benieuwd naar een snelle oplossing, anders zie ik me
genoodzaakt om van dit (verder uitstekende) programma afscheid te
nemen en een alternatief te zoeken.

Update: Inmiddels heb ik versie 2,7 weer in gebruik op beide PC's, en heb op deze manier het probleem omzeild.
Hopelijk komt er snel een update van versie 3, voor mij is die volstrekt onbruikbaar.....

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Tomsat50

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 10:48 . Reden: Update ]

Verwijderd

Topicstarter
Werkelijk helemaal niemand?????

• mayen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11 13:14
Ik heb precies hetzelfde probleem, helaas nog geen oplossing kunnen vinden! :(
Zelfde stappen uitgevoerd als Satboy50

Ik ben niet van plan terug te gaan naar 2.7 want de foto-viewer bevalt me erg goed! :*)

Iemand een idee????

3210 | 3650 | 6230i | HTC Wizard | HTC Touch Diamond2 | HTC Sensation | Proline 2 M-936

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik merkte van de week toen ik Picasa aan het opstarten was dat 'ie een nieuwe database wilde opbouwen. Ik vond dat wat raar en toen heb ik Picasa gelijk afgesloten. Vervolgens opende ik Picasas opnieuw en toen liet ie gewoon mijn normale database zien.

Overigens is het bij mij een eenmalig probleem geweest tot nu toe.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50

dread

Sluwe vlaming

Is dit probleem reeds opgelost?

Mijn foto's staan altijd op externe hdd. Nu is het zo als ik de hdd weer aansluit dat hij dus ook de database kwijt is. Dus alle uren werk dat er in zit is weg.

Hoe kan je dit oplossen?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Ben nu zo'n 16.000 foto's kwijt.. na het vewijderen van de mappen structuur van picasa... wat een geouwehoer zeg... btw picasa schrijft alle foto's automatisch naar de recycle bin als je ze uit picasa verwijderd..lekker is dat...
Database kwijt.. foto's kwijt.. ben nu een tijd aan het recoveren geweest en heb wel wat terug kunnen halen.. het rare is dat Picasa ze wel ziet maar als ik met de picasa viewer wil bekijken, of met een andere picture viewer worden ze niet ondersteund..

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:16:
Ben nu zo'n 16.000 foto's kwijt.. na het vewijderen van de mappen structuur van picasa... wat een geouwehoer zeg... btw picasa schrijft alle foto's automatisch naar de recycle bin als je ze uit picasa verwijderd..lekker is dat...
Picasa geeft een waarschuwing als je een foto verwijdert. Er staat dan dat de foto naar de prullenbak wordt verplaatst. Als je die waarschuwing niet wilt zien, kan je die uitvinken. Misschien heb je dat ooit gedaan. Kortom, ik ben bang dat je helaas ergens een keer niet hebt opgelet.

Verwijderd

ElisabethM schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:47:
[...]

Picasa geeft een waarschuwing als je een foto verwijdert. Er staat dan dat de foto naar de prullenbak wordt verplaatst. Als je die waarschuwing niet wilt zien, kan je die uitvinken. Misschien heb je dat ooit gedaan. Kortom, ik ben bang dat je helaas ergens een keer niet hebt opgelet.
hehe dat sowiezo.. normaliter zou je niet moeten experimenteren met je backup.. daar heb je gelijk in.. mja het leed is nou eenmaal geschied, en ik zou graag een oplossing willen zien.. ik snap je reactie maar ik schiet er niet zo veel mee op.
Pagina: 1