MeneerDJC schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:27:
Goedemorgen,
Iemand die ervaring heeft met dit type van HK? Ik kan er geen reviews over terugvinden (specificaties heb
ik wel).
Ik ben op zoek naar een nieuwe cd-speler en mijn oog was in eerste
instantie gevallen op de hd-970, hier lees ik echter steeds meer negatieve verhalen
omdat ze schijnbaar een ander loopwerk (dvd i.p.v. cd-loopwerk) gebruiken.
Wie o wie heeft er ervaring met de 950?
Ik hoor het graag.
gr.
Dirk
Nou, hier zou ik toch niet zo erg aan tillen...
Ik gebruik al een jaar of 2 de HD970 zonder enig probleem, voor zover ik weet is de HD950 een eenvoudiger variant van de 970.
Reviews van beide toestellen zijn iig erg lovend, althans in de Duitse Hifi-pers.
Het grootste verschil tussen de 950 en de 970, is dat deze laatste over zowel een optische als coax-aansluiting beschikt, waardoor je hem ook nog eens als DAC kunt gebruiken om andere apparatuur digitaal aan te sluiten (DVD-speler bv.) Deze mogelijkheid is uniek in deze prijsklasse (400€).
En ja, het gaat idd over een DVD-loopwerk en leest trager in tov een 'normale' CD-speler, hier moet je wel rekening mee houden.
Nog een punt van kritiek: de iele knopjes op het front van de speler zijn op zijn zachtst onhandig te bedienen, zeker als de speler in een donkere omgeving staat opgesteld.
Een soliede indruk maken ze ook niet, wat niet betekent dat ze probleemloos kunnen werken, maar die degelijkheid van bvb een Marantz in deze prijsklasse, stralen ze zeker niet uit.
Als je met bovenstaande bemerkingen vrede neemt en er mee kan leven, heb je een, in deze klasse een bovenmatig presterende cd-speler.
De bediening via de (lelijke) afstandsbediening levert geen probleem.
Als je met deze beperkingen kunt leven is de HK gewoon een erg fijn presterende cd-speler.