Toon posts:

iTunes Hapert met AirTunes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem, ik speel via iTunes op mijn Mac Pro (alle laatste updates erop) muziek af via een airport Extreme Basis Station (hard Wired vanaf mijn Mac Pro) naar een AirPort Extreme die als Airtunes aan mijn Versterker is gekoppeld. Het geeft op deze manier prachtig geluid echter om de zoveel tijd, soms na 15 minuten al en soms pas na een paar uur, stopt het geluid om na een 10-30 sec weer vrolijk door te spelen.

iTunes loopt ondertussen gewoon door, dus ik denk dat op de een of andere manier de stroom data naar, of het basisstation of de airtunes wordt onderbroken.
Speel ik via de speakers af die aan de mac hangen dan doet alles het gewoon goed.

Als ik mijn Macbook aan de AirTunes "hang" dat gaat dat zonder problemen, ik denk dat het dus ligt aan de combi

Mac --> kabel -->Extremen basis Station --> Wifi --> Airport Express --> versterker.

Alles al meerdere malen ge-reset maar dat mag niet baten, ook de laatste firmware updates staan erop en dat hielp ook niet.

Ook als de mac niets staat te doen (om bandwidth problemen uit te sluiten) gebeurt het bovenstaande.

Iemand enig idee ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 08:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal niemand een idee .....

Valt me een beetje tegen moet ik eerlijk bekennen ;(

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb heel af en toe ook een korte hapering bij het gebruik van AirTunes, maar ik denk dat je er niet zoveel aan kunt doen. Wireless Ethernet is een "onveilig" protocol zonder garanties, dus als er een data packet verloren gaat doordat een ander accesspoint / draadloos apparaat / magnetron / blikseminslag / solarflare / whatever besluit om roet in het eten te gooien dan is de transmissie mislukt, en er is niet zoveel tijd om het over te doen. Wifi komt gewoon zonder garanties, ook andere apparaten in je eigen netwerk kunnen je AirTunes data wegdrukken.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Had ik ook soms... de airport zat dan ook achter de TV kast enzo, nogal wat magnetische storingen denk ik. Heb die dan ook van stopcontact gewisseld, en een iets langere audio kabel gelegd : alles OK sinds toen.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens om een Ethernetkabel naar je AirPort Express te leggen? Dat is stukken betrouwbaarder dan WiFi.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Ken het probleem ook, en volgens mij ligt het gewoon aan de stabiliteit van de verbinding. Als ik bv even wat opwarm in de magnetron valt hij ook uit....terwijl ik boven (dicht bij de router) geen problemen ondervindt.

Misschien een sterkere antenne op je router zetten?

No Shame, only Fame!

Verwijderd

Wilko schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:46:
Probeer eens om een Ethernetkabel naar je AirPort Express te leggen? Dat is stukken betrouwbaarder dan WiFi.
Had ik ook gedacht. Maar ja het "draadloze" is er dan natuurlijk weer wat vanaf natuurlijk. Ik heb nog geen haperingen bij mijn Airport Express kunnen vaststellen. Ben nu toch weer een 2-3 uur aan het luisteren zonder enige hapering.

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Je kan eens proberen een ander draadloos kanaal te nemen, misschien dat die wat minder storing van andere draadloze netwerken ondervind.

http://specs.tweak.to/9714

Pagina: 1