Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Gisteren was ik een kleine modificatie aan een apparaat aan het uitvoeren. Toen heb ik per ongeluk met de soldeerbout tegen een condensator zitten leunen. :$ Al snel rook ik wat vreemds, dus er is maar even contact geweest met een schroeiplekje in de bovenkant van het zwarte omhulsel (waarop de waardes e.d. zijn afgedrukt) tot gevolg.

Nu mijn vraag:

Is dit van invloed op de werking van de condensator?

De condensator is van het volgende type:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/xl/4000_4999/4400/4460/4461/446100_BB_00_FB.EPS.jpg

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:42
Zolang hij niet gruwelijk heet is geweest, de bovenkant niet is gezwollen en alleen het plastic eromheen beschadigd is werkt hij nog prima. :)

Verwijderd

Plastic is de omhulling van een aluminium kokertje. Kans dat er wat mis is met die condensator is gering.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
Das idd geen fatale error, gebeurt me ook nu en dan (waarom zetten ze toch die nu en dan falende SMD weerstandjes tussen een cirkel van enorme elco's 8)7 ).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als dat enorme elco's zijn, misschien om ze na afsluiten van de voedingsspanning leeg te laten lopen? Dus om te voorkomen dat ze schier eindeloos hun lading blijven vasthouden?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Techneut: Ik denk dat dat een retorische vraag was ;)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 11:00

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Sprite_tm schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:51:
Techneut: Ik denk dat dat een retorische vraag was ;)
LOL!

Maar daar heeft techneut schijt aan, die geeft gewoon een fantastisch volledig en correct antwoord!
_O-

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mooi, niks aan het handje dus. :)

Ging om een vergelijkbare situatie als naftebakje aanhaalde, namelijk een doorsoldering (dubbelzijdige printplaat) precies tussen een tros C's.

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 29-12-2008 15:26 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 17:01
en door techneut leer ik ook weer wat :P

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1