informatie zeer klein op 2e monitor(hdtv)

Pagina: 1
Acties:

• Duppie00
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 22:01
Hey,

Ik heb nu flink lopen zoeken op google, maar mijn probleem is wat lastig om te zoeken. Kan het niet goed met trefwoorden beschrijven dus ik probeer het maar even zo.
Ik gebruik dual view, 2 monitoren onafhankelijk van elkaar gebruiken.
mijn primaire moniror draait op een resolutie van 1280 x 1024 (hoogste)
en mijn hdtv die boven mijn bed hangt voor films,series etc draait 1920 x 1080
nu is alle informatie op mijn hdtv zeer klein, pictogrammen, tekst.
Dat is erg vervelend omdat wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw bestand wil openen ik de tekst bijna niet kan lezen en dus niet goed zie waar ik navigeer en ook menu's van bijvoorbeeld bs player zijn nagenoeg onleesbaar.
Nu vraag ik me dus af, is het mogelijk om de tekst, misschien ook de pictogrammen te vergroten op mijn hdtv, zonder dat mijn primaire beeldscherm er hinder van heeft. dus niet dat daar alles groter word.

alvast bedankt

Jos Duppen

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
De enige manier waarop je dit makkelijk op gaat lossen is door de resolutie op de HDTV omloog te halen. In een single-monitor opstelling zou je de font-size en dergelijke op kunnen schroeven, maar dat zou betekenen dat je op je primaire monitor enorme lellen van iconen en dergelijke krijgt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
overweeg eens om een knappe htpc applicatie te gebruiken zoals mythtv of xbmc. Is sowiezo een stuk gebruiksvriendelijker dan een windows desktop boven je bed. even investeren in een knappe afstandsbediening zoals een logitech harmony is echt geen overbodige luxe.