Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heb een aanbieding liggen. In het arbeidscontract kom ik eenmaal in een zin het woord "vakantiegeld" tegen. En daarin staat dat in de 13e maand het deel vakantiegeld al opgenomen is. Betekent dit dat ik geen vakantiegeld uitbetaald krijg zoals gebruikelijk in mei/juni maar dat het maandelijks uitbetaald wordt met mijn salaris?

Verder staat er bruto maandsalaris: € 2200,-. Als dit inclusief vakantiegeld is, hoe bereken ik dan het brutosalaris uit exclusief vakantiegeld? Er staat ook nergens hoe hoog het percentage vakantiegeld is of iets dergelijks, verder helemaaaaal niks over vakantiegeld (behalve die ene zin over de 13e maand) :?

Verwijderd

Vraag de werkgever?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:22:
Heb een aanbieding liggen. In het arbeidscontract kom ik eenmaal in een zin het woord "vakantiegeld" tegen. En daarin staat dat in de 13e maand het deel vakantiegeld al opgenomen is.
Dit klinkt mij in de oren alsof er over de 13e maand niet nog eens vakantiegeld wordt betaald.
Verder staat er bruto maandsalaris: € 2200,-. Als dit inclusief vakantiegeld is, hoe bereken ik dan het brutosalaris uit exclusief vakantiegeld? Er staat ook nergens hoe hoog het percentage vakantiegeld is of iets dergelijks, verder helemaaaaal niks over vakantiegeld (behalve die ene zin over de 13e maand) :?
Vakantiegeld is 8% (volgens de wet). Als er niet expiciet staat dat het salaris inclusief vakantiegeld is, dan is dat niet zo.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Als ik het zo lees, dan lijkt het inderdaad alsof de 8% al voor een deel uitbetaald wordt bij je 13e maand, of dat betekend dat je gewoon minder 13e maand krijgt of dat het eerder betaald wordt, dat weet ik ook niet, zoals Dwars al zegt, vraag bij onduidelijkheden gewoon de werkgever, dat is absoluut geen schande.

Als er niets bijstaat, dan weten wij het ook niet :) Als het brutosalaris inclusief vakantiegeld is, dan moet je het salaris delen door 1.08 (Je komt dan uit op 2037 en een beetje als bruto salaris. (Overigens is het gebruikelijk om het salaris te noemen zonder vakantiegeld tenzij anders genoemd, maar gebruikelijk is geen regel, dus vraag ook dat)