Ik heb een Joomla site welke ik helemaal ga weghalen. Er is echter een statische pagina die goed scoort in Google. Het betreft een pagina over een fix in een Toshiba Tectra 9000 notebook (een veel voorkomend hardware probleem) en wordt gelinkt vanaf o.a. het Ars Technica forum. Voor mijn SEO hoeft het niet, maar ik vind het nogal service als deze pagina ook na het afbreken van de Joomla site gevonden kan worden (ik wil dan alles copy pasten en in een simpele html pagina zetten).
Wat is nu het probleem? De pagina URL is nu een dynamische:
domein.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=55
Los van hoe ik de nieuwe site wil maken (of dat weer een CMS is (evt zelfs Joomla) of een statische pagina: kan ik hier iets op vinden?
Mijn eigen ideeen:
- het hele idee vergeten en hopen dat Google de nieuwe pagina snel indexeert. Nadeel: hard gebakken links vanaf fora komen niet meer aan
- bovenstaande en een 302
- op de nieuwe site als die ook met een index.php werkt een stukje code maken die het argument afvangt en redirect
- de 404 pagina aanpakken dat die dit herkent (hoe?) en redirect
- weer Joomla gebruiken en de pagina er opnieuw inhangen en zorgen voor zelfde id's
- anders?
Wat is nu het probleem? De pagina URL is nu een dynamische:
domein.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=55
Los van hoe ik de nieuwe site wil maken (of dat weer een CMS is (evt zelfs Joomla) of een statische pagina: kan ik hier iets op vinden?
Mijn eigen ideeen:
- het hele idee vergeten en hopen dat Google de nieuwe pagina snel indexeert. Nadeel: hard gebakken links vanaf fora komen niet meer aan
- bovenstaande en een 302
- op de nieuwe site als die ook met een index.php werkt een stukje code maken die het argument afvangt en redirect
- de 404 pagina aanpakken dat die dit herkent (hoe?) en redirect
- weer Joomla gebruiken en de pagina er opnieuw inhangen en zorgen voor zelfde id's
- anders?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl