Toon posts:

Aanschaf nieuw pc, hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe pc kast te kopen (ik heb enkel en alleen een kast en speakers nodig), waarmee ik voornamelijk muziek zal gaan maken. Mijn budget is 600-850 euro. Ik wil een pc waar ik de komen 3-5 jaar mee vooruit kan en dit heb ik op het moment staan.

Moederbord: Asus PK5WS S775 P35 4xDDR2 2x GLAN FW ATX
Processor: Intel Core 2 Quad Q8200 2,33 Ghz 1333 MHz, S775 Box
Cooler: ?
Harddisk: Maxtor DiamondMax 22 500 GB, 7200 rpm 32MB, SATAII x2 (ik heb gelezen dat 2x 500GB sneller werkt dan 1x 1TB)
Geheugen: 1x Kingston DChannel 2 GB Kit, 2x 1GB PC2-6400, CL5
Geluidskaart: Creative Sound Blaster
Speakers: Creative I-Trigue 2.0, 2x 9W
Rewriter: Plextor PX-B300SA BD/HD-DVD Rom DVDRW,SATA
Netwerk kaart: Linksys Wireless-G Adapter 54Mbit
Controller: Belkin Hi-Speed USB 2.0 5-port PCI card
Behuizing: ?

Zoals jullie zien ben ik nog niet uit welke cooler en behuizing ik wil, iemand tips hiervoor?

Ik zou er ongeveer het volgende mee willen doen.
- Muziek kunnen bewerken / maken. Hoeft geen extreem goed geluid bij.
- Snel HD movies kunnen verwerken/ omzetten / afspelen
- In de toekomst ook Blu-Ray kunnen afspelen / branden
- CD / DVD / Blu-Ray kunnen afspelen branden
- Downloaden films muziek

Het is ook belangrijk dat als ik bezig ben met muziek bewerken, dan niet mijn hele pc vastloopt als ik bv simultaan wil gaan surfen oid. Ziet mijn pc er zo een beetje goed uit? Hebben jullie tips en/of aanmerkingen? Ik hoor het graag.

PS: Mod, als ik het topic in het verkeerde subforum heb geplaatst, verplaats hem dan gerust.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen met de CSL FAQ, specifiek Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?, en gebruik maken van het Best Buy Guide topicoverzicht :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:56
[b][message=31258204,noline]
Ik zou er ongeveer het volgende mee willen doen.
- Muziek kunnen bewerken / maken. Hoeft geen extreem goed geluid bij.
- Snel HD movies kunnen verwerken/ omzetten / afspelen
- In de toekomst ook Blu-Ray kunnen afspelen / branden
- CD / DVD / Blu-Ray kunnen afspelen branden
- Downloaden films muziek

Het is ook belangrijk dat als ik bezig ben met muziek bewerken, dan niet mijn hele pc vastloopt als ik bv simultaan wil gaan surfen oid. Ziet mijn pc er zo een beetje goed uit? Hebben jullie tips en/of aanmerkingen? Ik hoor het graag.

PS: Mod, als ik het topic in het verkeerde subforum heb geplaatst, verplaats hem dan gerust.
Offtopic
je geeft aan dat je geen extreem goed geluid nodig hebt. Hoe wil je dan muziek bewerken. Lijkt me verder dat je dan toch wel de kwaliteit van het geluid goed moet kunnen waarnemen om de juiste bewerkingen toe te passen.

Verder zijn er diverse BBG aangemaakt. Kijk daar een keer tussen en baseer je keuzes op diverse benchmarks en reviews van de apparatuur. Suc6 ermee

...

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:07
Twee keer 500GB is inderdaad sneller, maar dan moet je wel een raidcontroller hebben. Ik weet niet of dat kan met je moederbord.
Zoals jullie zien ben ik nog niet uit welke cooler en behuizing ik wil, iemand tips hiervoor?
Wil je een stille kast of maakt dat je niets uit?
Wil je een zuinige kast of maakt dat niets uit?
Wil je later nog de mogelijkheid hebben om meer HD's te plaatsen of maakt dat niets uit?

Ik persoonlijk zou gaan voor een grote kast met een grote voeding. Ik zit nu met het probleem dat ik mijn HD's nergens in mijn kast meer kwijt kan. Een grote voeding zal volgens mij ook minder herrie maken omdat hij niet constant op volle kracht hoeft te werken. Een kleine voeding zal wat meer moeite hebben om het geheel koel te houden en zal dus harder blazen.

Verwijderd

Ik zou toch heel wat veranderen.

Gigabyte P45-DS3R
Nieuwere chipset. Betere raid prestaties

Geen maxtor hardeschijven nemen. Neem de Seagate 7200.11 van 640GB. Deze zijn erg snel en kwalitatief goed.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.