Hoe processor en ram geheugen overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

• monotome
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06-2019
Hallo

ik had graag geweten of iemand mij kon helpen met mijn processor en ram geheugen iets te overclocken op een veilige manier voor de hardware.
ik zit zelf al vijf jaar in de it, ( systeembeheerder ) dus ken wel het een en ander maar niets op dit gebied.

processor is een intel core duo 3.00 E6850
ram geheugen is dit: OCZ 4096MB Kit (2x2048MB) 1066Mhz PC8500 DDR2 Platinum 4GB Edition Dual Channel 5-5-5-18

mobo is een Asus P5k PRO

case is een nine hundred dus qua koeling geen probleem.

is dit mogelijk?

alvast bedankt voor jullie reacties

ps: ik heb ook een asus 8800 gts 640 mb. videokaart. kan deze ook overclocked worden ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zit in het verkeerde forumdeel. Overclocken hoort in Overclocking & Tweaking, en daar zit een uitstekende FAQ bij Overclocking & Tweaking FAQ welke een verplicht studieonderdeel is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Het is sowieso de bedoeling dat je je inleest voordat je een topic opent, dus ik denk niet echt dat dit topicstart voldoet aan de eisen die we stellen. Maar ik move hem alvast naar het juiste subforum, dan kunnen de moderatoren daar beslissen.

Move PMG -> OT

Oslik blyat! Oslik!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zoals dion_b al aangeeft is het een beetje de bedoeling dat je je inleest voordat je een topic opent :)

gambieter geeft ook al een plek aan waar je zou kunnen beginnen: Overclocking & Tweaking FAQ

Probeer deze eens helemaal door te lezen, maar vooral ook, goed te snappen, dan begrijp je waar je mee bezig bent en weet ik zeker dat het gaat lukken!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.