Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik ben op zoek naar een geluidskaart die ik via een digitale coax kabel kan aansluiten op mijn Z-5500 zodat ik ook gebruik kan maken van Dolby Digital en DTS op mijn Z-5500 via mijn pc.

Ik heb nu mijn PS3 al aangesloten staan via een optische digitale kabel. Dus die input ben ik al kwijt dus de enige mogelijkheid is om de de digitale coax input op de Z-5500 te gebruiken.

Wat is de beste kaart icm met een Z-5500 via een coax kabel?

Ik heb al heel veel gezocht maar kan maar geen kaart vinden waarvan ik denk dat ik hem kan aansluiten via digitale coaxkabel.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:00
Auzentech kaartjes kunnen het vaak wel, gemiddelde kaart beschikt wel over zowel digitale coax uitgang alswel een digitale optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik zie nu net dat mijn P5K mobo ook een s/pdif aansluiting. Scheelt het veel als ik een losse geluidskaart koop of de onboard kaart gebruik met deze s/pdif aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Scheelt helemaal niks, digitaal is digitaal. Enige wat die kaart doet is gewoon het DD of DTS signaal doorgeven, dat gaat met een onboard net zo goed als met een aparte geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je surround in games wilt zal je een kaart met DD live of DTS live moeten hebben. (De namen kan ik verkeerd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

http://tweakers.net/price...-audio-revolution-71.html

M-audio revolution 7.1 niks voor je?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1053510088.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Dus wat ik begrijp is dat als ik het alleen wil voor in films dat ik dan net zo goed mijn onboard s/pdif kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LIMIT-AR schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:57:
Dus wat ik begrijp is dat als ik het alleen wil voor in films dat ik dan net zo goed mijn onboard s/pdif kan gebruiken?
S/pdif maakt kennelijk kwa kwaliteit niet uit, maar voor muziek/games etc maakt een goede geluidskaart wel dergelijk uit!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Voor games: ga inderdaad voor een goeie kaart die DTS/DD/EAX etc. zelf kan decoderen. Analoog aansluiten is dan zelfs beter/het beste...........

Voor andere doeleinden (5.1 films etc), neem de goedkoopste kaart met een C-Media 8738 / 8768 chip, gebruik s/pdif, installeer de alternatieve drivers, zie verder hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Nu heb ik eindelijk een digitale coax audio kabel binnen gehad. En heb de s/pdif optie op in de driver van mijn geluidskaart aangepast alleen nu werkt Dolby Digital en DTS niet op mijn Z-5500.

Als ik een film afspeel via vlc mediaplayer en s/pdif aanschakel bij audio apparaten komt er wel Dolby Digital of DTS te staan bij sommige films alleen het geluid stottert :S

Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan is. Want een mp3tje afspelen gaat prima.

Ik heb een Asus P5K met een ALC883 realtek geluidskaart.

[ Voor 6% gewijzigd door LIMIT-AR op 06-01-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 17:24
Volgens mij heeft de Club3d theatron agrippa wat je nodig hebt als geluidskaart(correct me if im wrong). 2dehands op marktplaats voor ongeveer 30,- te krijgen.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
LIMIT-AR schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:27:
Nu heb ik eindelijk een digitale coax audio kabel binnen gehad. En heb de s/pdif optie op in de driver van mijn geluidskaart aangepast alleen nu werkt Dolby Digital en DTS niet op mijn Z-5500.

Als ik een film afspeel via vlc mediaplayer en s/pdif aanschakel bij audio apparaten komt er wel Dolby Digital of DTS te staan bij sommige films alleen het geluid stottert :S

Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan is. Want een mp3tje afspelen gaat prima.

Ik heb een Asus P5K met een ALC883 realtek geluidskaart.
Iemand die me kan helpen hiermee. Ik heb dus geen nieuwe geluidskaart meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:17
Sick Nick schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:18:
Scheelt helemaal niks, digitaal is digitaal. Enige wat die kaart doet is gewoon het DD of DTS signaal doorgeven, dat gaat met een onboard net zo goed als met een aparte geluidskaart.
Geluidskwaliteit zal niks uitmaken, echter zal bij een game of dvd de pc alles zelf moeten gaan decoderen. Bij geluidskaarten zal deze het decoderen. Iets wat normaal gesproken wenselijker is
LIMIT-AR schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:54:
[...]

Iemand die me kan helpen hiermee. Ik heb dus geen nieuwe geluidskaart meer nodig ;)
Klinkt als een buffer / performance probleem. Andere geluidskaart proberen (ook kan het DTS etc afspelen een grote aanslag zijn op je pc)

[ Voor 26% gewijzigd door descon op 06-01-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
descon schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:59:
[...]

Geluidskwaliteit zal niks uitmaken, echter zal bij een game of dvd de pc alles zelf moeten gaan decoderen. Bij geluidskaarten zal deze het decoderen. Iets wat normaal gesproken wenselijker is

[...]

Klinkt als een buffer / performance probleem. Andere geluidskaart proberen (ook kan het DTS etc afspelen een grote aanslag zijn op je pc)
Ik heb een Q6600 dus dit zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb de oplossing hier gevonden.

http://ac3filter.net/foru...1fe5a00c5e1d51ada1f0bc9ca
Pagina: 1