[PHP/Risearch] PHP zoekscript geeft geen resultaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ik heb het volgende script gedownload: http://risearch.org/eng/risearch_php/index.html

Risearch PHP is een zoekmachinescript puur gebaseerd op PHP en heeft dus geen database nodig. Het enige dat je moet doen is de bestanden toevoegen aan je website en het script je website vervolgens laten indexeren.
Dat beide heb ik nu gedaan en het indexeren ging goed. Ik heb de bestanden waar de keywords geindexeerd worden ook doorgekeken en inderdaad alle content van de website staat netjes geindexeerd.

Echter weet ik verder niet wat de bedoeling is. En de documentatie op de website welke het script host vertelt ook niet wat de volgende stap nu is. Ik heb geprobeerd zoektermen in te voeren in template.htm en search.php, maar beide geven geen resultaten terug. Het enige dat gereturned wordt is "enter query", maar dat heb ik juist gedaan. Het script doet net alsof ik geen query heb gegeven maar een empty string of iets dergelijks.

Ik ben er vrij zeker van dat ik iets fout doe en over het hoofd zie. Ik heb geen idee hoe ik dit script werkend kan krijgen en Google geeft ook geen uitkomst.

PS: Als er alternatieven zijn van dit soort zoekscripts waar geen database voor nodig is dan hoor ik het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Arcane Apex op 28-12-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 20:02
Een alternatief dat ik ken is Lucene. Ik heb hier in PHP nog nooit mee gewerkt.
http://devzone.zend.com/node/view/id/91
Een ander alternatief is Google Custom search. Is nog het makkelijkst natuurlijk.

Als ik de code van search.php even doorscan dan vermoed ik dat LONG_SERVER_VARS (oid) moet aanstaan.
$q_str_arr = explode('&', $_SERVER['QUERY_STRING']);
Ik edit deze reactie na een paar minuten wel even, ik zoek het even na....
In dat geval is hij hoogstwaarschijnlijk wel erg oud, en zou de oplossing zijn $_SERVER te vervangen door $_POST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 20:02
De good old edit optie hier is weggehaald.
Wat je kunt doen is de search.php debuggen. (ik ga er wel even vanuit dat je PHP ervaring hebt dus dat ik dit niet hoef te specificeren - anders kun je nl beter eerste even een boek halen). Dan zou het verder vanzelf moeten gaan.
Het script roept een perl script aan, en gaat er by default (dit kun je dus wijzigen in search.php) vanuit dat php in je PATH staat. Dit gaat "kennelijk" goed want anders zou je geen output krijgen.
Volgens mij is het enige wat je hoeft te doen is een form maken...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<body>
<form method="get" action="search.php">
<input type="text" name="QUERY_STRING" value="my first search :)"/>
<button type="submit">ZOEK!</button>
</form>
</body>
</html>

edit:
en ik ben er vandoor, ik maak teveel fouten om hier nog nuttig te zijn / edit 3...

[ Voor 8% gewijzigd door thegve op 28-12-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan Lucene ook aanraden :) Je kunt ook Zend_Lucene gebruiken uit het Zend Framework zodat het wellicht simpeler implementeren is dan zonder kant-en-klare classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Cartman! schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:46:
Ik kan Lucene ook aanraden :) Je kunt ook Zend_Lucene gebruiken uit het Zend Framework zodat het wellicht simpeler implementeren is dan zonder kant-en-klare classes.
ik ben ook geintereseerd in lucene voor php. Ik ken het wel in java en .net vorm, maar wist niet dat er een php versie van was..
ook ik kan het je aanraden :)

[ Voor 3% gewijzigd door BasieP op 28-12-2008 19:48 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
Lucene lijkt me interessant, maar de webhost welke ik gebruik laat volgens mij de installatie van het Zend Framework niet toe of heeft daar althans de mogelijkheden/features niet voor. (php.ini is niet toegankelijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Arcane Apex op 28-12-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
thegve schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:09:
De good old edit optie hier is weggehaald.
offtopic:
Nee hoor :? Zie de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop rechtsboven je post

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 28-12-2008 21:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Arcane Apex schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:35:
Lucene lijkt me interessant, maar de webhost welke ik gebruik laat volgens mij de installatie van het Zend Framework niet toe of heeft daar althans de mogelijkheden/features niet voor. (php.ini is niet toegankelijk)
Zend Framework hoef je helemaal niet te installeren.... verder kun je ook los het Lucene component gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
Cartman! schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:41:
[...]

Zend Framework hoef je helemaal niet te installeren.... verder kun je ook los het Lucene component gebruiken.
Je hoeft het niet te installeren in de zin van dat er een installer gebruikt moet worden, maar in de docs van het Zend Framewok staat dat je een path moet aangeven in php.ini m.b.t. waar het Zend Framework zich bevindt.
Maar het kan best zo zijn dat dat niet percee nodig is zoals je zegt. Ik heb het zend framework wel even getest door het op mijn server te zetten, maar wanneer ik bestanden van het framework probeerde te includen werkte het niet. (Had php.ini niet kunnen aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan ook vanuit php het include path wijzigen hoor... ;)

{signature}

Pagina: 1