• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:47
Tussen al het geweld van LCD en plasma schermen wil ik graag een bescheiden probleem posten die ik heb met mijn afstandsbediening.

Situatie: Jarenlang is een tv gebruikt (Sony CRT tv) in combinatie met UPC digitale TV. Bij UPC krijg je een afstandsbediening voor je mediabox, die tevens je TV kan overnemen als je de goede code hebt ingevoerd.

Jarenlang heb ik dus gebruik gemaakt van die afstandsbediening. Nu staat dezelfde TV in de slaapkamer, zonder digitale TV en moet ik de oude afstandsbediening weer gebruiken. Maar deze reageert niet meer.. Batterijen zijn vervangen, maar nog steeds niks. Hoe kan ik em weer tot leven wekken? Het is zo'n standaard afstandsbediening die volgens mij geen codes kan 'aanleren'.

Iemand hier toevallig die er ook ervaring mee heeft?

De afstandsbediening kan niet kapot zijn omdat hij eigenlijk nooit gebruikt is (en hij heeft het wel gedaan).

Kia Niro-EV 2024

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Contactjes schoongemaakt? Meestal bij oude AB's zijn de batterijen gaan lekken en zitten de contacten onder de troep. Als je pech hebt is het op de print gekomen en is de print gecorrodeerd.

Je kan de AB controleren door hem te richten op een camera, zoals bijvoorbeeld een webcam, die kunnen namelijk infrarood licht waarnemen en dan kan je zien of hij het nog doet.

Als de AB kapot is is het gewoon pech, maar een universele heb je al vanaf 5 euro dus....