Toon posts:

Blue screen error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Omdat ongeveer 2 weekjes geleden mijn hardeschijf het leven uitblies heb ik een nieuwe gekocht en deze erin gehangen. (WD 400 gb.). Sinds 3/4 dagen krijg ik bij het opstarten een blue screen met de volgende error:

Stop: c0000218 {registry file failure}
The Registry cannot load the hive (file):
\SystemRoot\System32\config\SECURITY
or its log or alternate.
it is corrupt, absent, or not writable.

Deze error verschijnt net voordat windows (vista) moet laden. Deze error komt meestal maar 1x per dag voor, (bij de eerste keer dat ik de computer opstart) als ik hem daarna reset krijg ik de optie om windows normaal te starten, en dan doet hij het goed.

Ik heb verder geen idee wat het inhoud / hoe het op te lossen is. Vandaar dat ik het hier post, iemand ervaring hiermee, of een oplossing?

Bedankt!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Dergelijke foutmeldingen kunnen ook door kapot RAM en/of een instabiele overklok komen. Probeer in de BIOS een de 'setup defaults' en/of test je RAM met MemTest86+ v2.11 ...

En wat zijn je hardware specificaties (voeding, moederbord, cpu, ram, gpu, etc.) ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
run eens checkdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit met de snelheden geknoeid, alles staat nog standaard daar ben ik zeker van:

voeding: chieftec GPS 650 watt
moederbord: Gigabyte X38-DS5
Cpu: quad core 6600
ram: ddr 2 4 gb GEIL 1066 mhz
videokaart: nvidia 8800 GTS 512MB
hdd: 400gb WD 7200 rpm

--> run eens een checkdisk: hoe kan ik dat doen?

• jimbo123
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:37:

--> run eens een checkdisk: hoe kan ik dat doen?
je zou natuurlijk google kunnen proberen.

Je kunt ook "start > uitvoeren > cmd > chkdsk / ? "

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Omdat het probleem niet heel duidelijk aan te wijzen hou ik hem voorlopig maar in de CSL. Mogelijk is het je HDD, misschien je RAM of toch gewoon de software? Loop in ieder geval eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Vermeld verder zo compleet en duidelijk mogelijk wat er allemaal gebeurt / misgaat. Draai in ieder geval ook eens memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Zo net checkdisk gedaan, geen rare meldingen gekregen / 0 foutieve bestanden. Ga nu een memtest doen.

• jimbo123
Het kan best zijn dat checkdisk het probleem toch verholpen heeft.
Tijd zal het uitwijzen.
Pagina: 1