Er zijn hier al veel gelijkaardige berichten gepost geweest maar geen enkele kon echt mijn hersenbrekende vraag beantwoorden. Wie enige ervaring heeft met 1 van beide monitors (vooral de 915FT) of een review van 915FT weet staan mag mij hier altijd uit mijn lijden komen verlossen.
Dit zou ik ook wel eens willen weten.
Laatst riep hier wel iemand dat de LG wat tegenviel,met wat afwijkingen in de hoeken van het beeld ofzo,maar dat kon natuurlijk ook een maandagochtendmonitortje zijn met een brakke videokaart...
Even later werd er nog een topic geopend en daar waren een heleboel mensen WEL te spreken over de LG.
Die van mij heb ik voor 1260 besteld en ik krijg hem woensdag,dus dat word volgens mij echt wel feest!
Het is vooral het uiterlijk waar je nu ff naar moet kijken want volgens mij wijken de Liyama en de LG niet echt veel van mekaar af ,technisch.
De Liyama lijkt wat groter en de LG ziet er vetter uit...
succes met je keuze
Laatst riep hier wel iemand dat de LG wat tegenviel,met wat afwijkingen in de hoeken van het beeld ofzo,maar dat kon natuurlijk ook een maandagochtendmonitortje zijn met een brakke videokaart...
Even later werd er nog een topic geopend en daar waren een heleboel mensen WEL te spreken over de LG.
Die van mij heb ik voor 1260 besteld en ik krijg hem woensdag,dus dat word volgens mij echt wel feest!
Het is vooral het uiterlijk waar je nu ff naar moet kijken want volgens mij wijken de Liyama en de LG niet echt veel van mekaar af ,technisch.
De Liyama lijkt wat groter en de LG ziet er vetter uit...
succes met je keuze
Ik zit nu achter mn nieuwe LG 915FT Plus, maar ik krijg de aligning van de rode/blauwe/gele(?!) velden niet voor elkaar.. Linksboven is de alignment namelijk anders dan linksonder. Als het linksboven goed staat, staat het linksonder dus fout.. Hij staat al 6 uur aan, dus lijkt het me niet aan de 'nieuwigheid' te liggen.. alles al geprobeerd. Dus maar eens ff bellen met LG maandag.
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Dat was ik die meldde dattie niet tevreden was over de LG915...maar dat was ik ook niet over de Iiyama 451!! Intussen is de 915 beter geworden: hij is een beetje in z'n element gekomen en de elektronica lijkt 'opgewarmd'. Ik ben nu voor 90% tevreden. Als je de kans hebt, dan moet je de LG als volgt even testen:
- maak een Wordpad-documentje van 1 regel.
- maak het Wordpad-venstertje zo klein mogelijk.
- sleep het tekst-documentje steeds naar een andere plek op het scherm.
Bij de mijne zie je dan, dat de tekst in het midden/boven opeens onscherp wordt. Da's dus balen, omdat daar vaak werkbalken zitten, waardoor je ogen steeds moeten accomoderen, en da's vermoeiend op den duur. LG komt binnenkort langs met een nieuwe!
Van de Iiyama (en alle Diamondtrons eigenlijk) vind ik dat de beeldlijnen afbuigen naar boven en/of beneden aan de rechterkant van het scherm. De problemen met de onscherpte/kleurverschillen in de hoeken kon ik meestal wel verhelpen met de instelling 'landing'.
De LG is verder prima, en het mooiste vind ik (en dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk voor LG ben gegaan) dat het beeld 'zacht' is: je hebt niet het idee tegen een beeldbuis/lamp aan te kijken, maat tegen een LCD-scherm. Ook de kluerkwaliteit is 'anders' (zachter), maar wel heel fraai.
Als je een goed exemplaar hebt, zit je m.i. heel goed met de LG 915.
Maar dat vind ik dus precies de hel met die monitoren: je weet het vaak niet, en je kunt een monitor in sommige winkels wel laten demonstreren, maar da's dan weer op een ander systeem, met gezellige TL-balken op de achtergrond etc. etc. etc.
Oh ja: niet getest op een brakke videokaart (GeForce 2, Voodoo 5 en Matrox G200!) en het andere exemplaar in de winkel had dezelfde soort afwijking!
- maak een Wordpad-documentje van 1 regel.
- maak het Wordpad-venstertje zo klein mogelijk.
- sleep het tekst-documentje steeds naar een andere plek op het scherm.
Bij de mijne zie je dan, dat de tekst in het midden/boven opeens onscherp wordt. Da's dus balen, omdat daar vaak werkbalken zitten, waardoor je ogen steeds moeten accomoderen, en da's vermoeiend op den duur. LG komt binnenkort langs met een nieuwe!
Van de Iiyama (en alle Diamondtrons eigenlijk) vind ik dat de beeldlijnen afbuigen naar boven en/of beneden aan de rechterkant van het scherm. De problemen met de onscherpte/kleurverschillen in de hoeken kon ik meestal wel verhelpen met de instelling 'landing'.
De LG is verder prima, en het mooiste vind ik (en dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk voor LG ben gegaan) dat het beeld 'zacht' is: je hebt niet het idee tegen een beeldbuis/lamp aan te kijken, maat tegen een LCD-scherm. Ook de kluerkwaliteit is 'anders' (zachter), maar wel heel fraai.
Als je een goed exemplaar hebt, zit je m.i. heel goed met de LG 915.
Maar dat vind ik dus precies de hel met die monitoren: je weet het vaak niet, en je kunt een monitor in sommige winkels wel laten demonstreren, maar da's dan weer op een ander systeem, met gezellige TL-balken op de achtergrond etc. etc. etc.
Oh ja: niet getest op een brakke videokaart (GeForce 2, Voodoo 5 en Matrox G200!) en het andere exemplaar in de winkel had dezelfde soort afwijking!
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Dat ben ik helemaal met je eens, hiervoor had ik een LG 795FT, daar kon je urenlang onvermoeid naar kijken, nu met m'n diamondtron iiyama niet (de iiyama is wel wat scherper)....en het mooiste vind ik (en dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk voor LG ben gegaan) dat het beeld 'zacht' is....
Heintje,
Ik ben blij dat je bijgedraait bent
Ik heb deze monitor sinds 1 week, en ik ben er steeds blijer mee.
Heerlijk, dat echt platte scherm (ipv nep plat aan de buitenkant en bol aan de binnenkant van het glas), bij elke andere monitor zie ik nu duidelijk de vervorming. Hier krijg ik dus *alle* hoeken en lijnen echt recht, dus ook met testprogrammatjes... ik heb er zelfs een papiertje langs gehouden en mooi dat de lijntjes kaarsrecht zijn, ook in de hoeken
Ik heb hier op tweakers.net laatst een review gelezen van de nieuwste (duurste) 19" Iiyama, deze werd goed beoordeeld terwijl deze bij de startknop GEEL uitsloeg, en dit was niet weg te krijgen met de kleurcorrectie instellingen... nu ik kan je vertellen, als bij mijn monitor ook maar een hoekje een afwijkend kleurtje heeft dan gaat hij dus de deur uit... vraag mij dus niet waarom deze monitor goed beoordeeld werd.
Bij trinitron buizen zijn de kleuren ietsje (niet veel) harder ja, maar natuurlijker?.... ik vraag het me af.
En... ik heb je testje gedaan, en ik kan slechts concluderen dat ik als ik heel goed mijn best doe *vermoed* dat de tekst helemaal onderin en bovenin ietsje minder scherp is dan in het midden... uit jouw testje leidt ik af dat jouw monitor alleen beneden scherp is.
Mijn enige puntje van kritiek is dat ik een lichte moire waarneem rechts midden op mijn windows achtergrond (maar niet in andere applicaties). Natuurlijk zit er een moire functie op, en de vertikale moire instelling helpt iets, maar zoals de meesten zullen weten maak je met je moire instelling je beeld heel snel onscherp, het is dus nooit een aanrader je moire instellingen vol open te zetten (dit geldt dus voor alle monitoren, niet alleen deze).
He Heintje je krijgt dus een nieuwe? Gewoon LG gebeld met 'ik ben niet tevreden' en ze komen een nieuwe brengen en installeren (en op beeld controleren hoop ik dan)? Lekker hoor!
Ik ben blij dat je bijgedraait bent
Ik heb deze monitor sinds 1 week, en ik ben er steeds blijer mee.
Heerlijk, dat echt platte scherm (ipv nep plat aan de buitenkant en bol aan de binnenkant van het glas), bij elke andere monitor zie ik nu duidelijk de vervorming. Hier krijg ik dus *alle* hoeken en lijnen echt recht, dus ook met testprogrammatjes... ik heb er zelfs een papiertje langs gehouden en mooi dat de lijntjes kaarsrecht zijn, ook in de hoeken
Ik heb hier op tweakers.net laatst een review gelezen van de nieuwste (duurste) 19" Iiyama, deze werd goed beoordeeld terwijl deze bij de startknop GEEL uitsloeg, en dit was niet weg te krijgen met de kleurcorrectie instellingen... nu ik kan je vertellen, als bij mijn monitor ook maar een hoekje een afwijkend kleurtje heeft dan gaat hij dus de deur uit... vraag mij dus niet waarom deze monitor goed beoordeeld werd.
Bij trinitron buizen zijn de kleuren ietsje (niet veel) harder ja, maar natuurlijker?.... ik vraag het me af.
En... ik heb je testje gedaan, en ik kan slechts concluderen dat ik als ik heel goed mijn best doe *vermoed* dat de tekst helemaal onderin en bovenin ietsje minder scherp is dan in het midden... uit jouw testje leidt ik af dat jouw monitor alleen beneden scherp is.
Mijn enige puntje van kritiek is dat ik een lichte moire waarneem rechts midden op mijn windows achtergrond (maar niet in andere applicaties). Natuurlijk zit er een moire functie op, en de vertikale moire instelling helpt iets, maar zoals de meesten zullen weten maak je met je moire instelling je beeld heel snel onscherp, het is dus nooit een aanrader je moire instellingen vol open te zetten (dit geldt dus voor alle monitoren, niet alleen deze).
He Heintje je krijgt dus een nieuwe? Gewoon LG gebeld met 'ik ben niet tevreden' en ze komen een nieuwe brengen en installeren (en op beeld controleren hoop ik dan)? Lekker hoor!
Volgens LG ruilen ze binnen 2 weken na aankoop blindelings om! Koerier komt langs met nieuwe, en hij schuift m'n 'oude' in z'n karretje richting LG.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Zo te zien heb ik dus gewoon pech en zijn ze meestal wel goed. Vraag me alleen af wanneer ze langskomen.. na 2 weken, zodat ze maar 1x om hoeven te ruilen?
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Wist ik niet... klinkt goed... he hoe zit dat dan met die garantie, ik had begrepen dat er 3 jaar on-site op zat, maar Gistron (waar ik hem voor 1199,- gekocht heb) wist te melden dat er 3 jaar garantie op zat maar niet on-site... ik dacht dat dit standaard was bij LG? In mijn doos vond ik trouwens naast de meertalige handleiding alleen een italiaans en een spaans garantiecertificaatOp zaterdag 24 februari 2001 22:00 schreef Heintje het volgende:
Volgens LG ruilen ze binnen 2 weken na aankoop blindelings om! Koerier komt langs met nieuwe, en hij schuift m'n 'oude' in z'n karretje richting LG.
In ieder geval komt LG wel die 3 jaar garantie na, ik heb hier ook nog een half defecte LG 78i (vervormd beeld aan bovenkant, doorgebrande condensator?) van 2 jaar en 10 maanden oud, en die kon ik dus zo naar LG brengen (woon in de buurt), ze maken hem voor me zonder extra kosten
mmm... voor de convergentie test moet je het mangeta testscherm gebruiken omdat deze slechts de kleuren rood en blauw bevat, en deze twee stel je bij met de regelelectronica. Je test trouwens geen velden maar lijnen als je naar focus kijkt. Als de mangeta lijnen goed krijgt is er niets aan de hand. Gebruik je het nokia monitor test programma? Zo niet dan kan ik je die wel even toesturen.Op zaterdag 24 februari 2001 21:12 schreef Change het volgende:
Ik zit nu achter mn nieuwe LG 915FT Plus, maar ik krijg de aligning van de rode/blauwe/gele(?!) velden niet voor elkaar.. Linksboven is de alignment namelijk anders dan linksonder. Als het linksboven goed staat, staat het linksonder dus fout..
Ja, m'n pa had snel een scherm nodig, toen heb ik hem mijnes verkocht.Op zaterdag 24 februari 2001 21:55 schreef Cap het volgende:
[..]
LOL... je bent van een 795FT naar een iiyama gegaan??
Toen maar 19" iiyama gekocht
Verwijderd
Persoonlijk zou ik voor de LG gaan, oogstrelend mooi!!! Ik vindt die Ilyama lelijk, omdat ie van die afgeronde hoeken heeft; oogt idd iets groter.
Qua specs ben ik ook over de LG te spreken, goed en niet duur. Had de monitor van Goldstar geweest, dan was ik waarschijnlijk minder enthousiast. Heel vreemd, maar ik hab namelijk slechte ervaringen gehad met goldstar. Maar die LG is prima hoor.
Qua specs ben ik ook over de LG te spreken, goed en niet duur. Had de monitor van Goldstar geweest, dan was ik waarschijnlijk minder enthousiast. Heel vreemd, maar ik hab namelijk slechte ervaringen gehad met goldstar. Maar die LG is prima hoor.
LOL je hebt je 795 aan je pa verkocht?? waarom dan niet meteen een LG915 teruggekocht?Op zaterdag 24 februari 2001 22:13 schreef tborgdorff het volgende:
[..]
Ja, m'n pa had snel een scherm nodig, toen heb ik hem mijnes verkocht.![]()
Toen maar 19" iiyama gekocht. Wat beeldkwaliteit betreft heb ik echt liever de 795.
Toen was de 915 er volgens mij nog helemaal niet. iig hadden ze hem bij informatique niet.Op zaterdag 24 februari 2001 22:16 schreef Cap het volgende:
[..]
LOL je hebt je 795 aan je pa verkocht?? waarom dan niet meteen een LG915 teruggekocht?By the way, misschien kan je hem nu wel weer van hem terugkrijgen in ruil voor je iiyama
... hehe wel 17" vs 19" ik weet het...
Dat ruilen hé... dat zie ik niet echt zitten eigenlijk. 19" is wel lekker groot en de LG begint volgens mij kuren te vertonen (bibberen) kan ook aan de videokaart liggen hoor.
Volgende wordt zeker weten een LG, m'n iiyama heeft bar slechte convergentie, zal kijken of ik um bij informatique kan ruilen tegen een ander (LG 915 natuurlijk)
Verwijderd
Tja ik heb eerst de Vision master Pro 451 gehad, maar daar was de linkerbovenhoek vervormd (buigte naar binnen) dus linea recta weer naar de winkel en daar (en hij was er eindelijk) de LG 915FT genomen.
Een erg goed schermpje alleen heb ik een convergentie afwijking in de rechteronderhoek (dat is wel goed in te stellen maar dan is de rest van je scherm verneukt).
En rechtsonder is ook de moire wat meer zichtbaar dan in de rest van scherm.
Geen vervelende afwijkingen, maar ze zijn er wel.
Erg vind ik het igv niet, want ik ben nog geen enkele monitor tegengekomen zonder afwijkingen. Het is sowieso altijd een beetje geluk hebben, maar zorg er igv voor dat als je een monitor koopt je hem kan ruilen bij de winkel (mocht je verkleurde vlekken ed hebben).
Igv ben ik erg tevreden over de LG en hij is idd erg plat
ook goed te zien met die testprogramma's.
Owja Heintje ik heb die test ook uitgevoerd, maar alleen in (alweer) de rechteronderhoek is het wat onderscherper. Hoe zit dat eigenlijk met ruilen ? Ik neem aan dat dat kan met het italiaanse garantiebewijs ? Ik heb nl geen andere.
Een erg goed schermpje alleen heb ik een convergentie afwijking in de rechteronderhoek (dat is wel goed in te stellen maar dan is de rest van je scherm verneukt).
Geen vervelende afwijkingen, maar ze zijn er wel.
Erg vind ik het igv niet, want ik ben nog geen enkele monitor tegengekomen zonder afwijkingen. Het is sowieso altijd een beetje geluk hebben, maar zorg er igv voor dat als je een monitor koopt je hem kan ruilen bij de winkel (mocht je verkleurde vlekken ed hebben).
Igv ben ik erg tevreden over de LG en hij is idd erg plat
Owja Heintje ik heb die test ook uitgevoerd, maar alleen in (alweer) de rechteronderhoek is het wat onderscherper. Hoe zit dat eigenlijk met ruilen ? Ik neem aan dat dat kan met het italiaanse garantiebewijs ? Ik heb nl geen andere.
Ze willen alleen het serienummer weten en de datum van aankoop.
Bij mij dus rechts midden, en alleen op windows ME blauwe desktop (en waarschijnlijk soortgelijke acthergronden). Ik moet wel goed kijken voordat ik het zie. Het heeft vooral met je resolutie te maken trouwens, ik draai op 1152*864 en omdat je hoeveelheid pixels niet overeenkomt met de dotpitches van je monitor kan je moire interferenties krijgen. Bij hogere en lagere resoluties heb ik er geen last van (oh ja wel bij 640*480 of 800*600 geloof ik, maar die draai ik eigenlijk nooit)Op zaterdag 24 februari 2001 22:49
Hehe jij ook al? Ik heb naast die Italiaanse ook nog een Spaanse geloof ikHoe zit dat eigenlijk met ruilen ? Ik neem aan dat dat kan met het italiaanse garantiebewijs ? Ik heb nl geen andere.
Verwijderd
Cap, ik heb hem ook besteld bij Gistron. A.s. maandag is hij binnen, als het goed is. Ben benieuwd of ik ook een italiaans en een spaans garantiecertificaat krijg
Hehe vast wel... laat het even wetenOp zaterdag 24 februari 2001 23:16 schreef jverhees het volgende:
Cap, ik heb hem ook besteld bij Gistron. A.s. maandag is hij binnen, als het goed is. Ben benieuwd of ik ook een italiaans en een spaans garantiecertificaat krijg
Zeker ook voor 1199,- he? Nette prijs vind ik
Verwijderd
Yep, ook voor 1199,-
Om nog ff terug te komen op de hersenbrekende vraag van Precision: LG 915FT of de Vision Master Pro 451?
Het enige wat je vraag kan beantwoorden zijn je eigen ogen. Ik ben het daarom ook eens met Moon dat bij deze monitoren de specs vrijwel gelijk zijn. Ga gewoon in de stad rondkijken naar deze twee monitoren en kies degene die het rustigst overkomt op jouw ogen. Daarbij kun je nog wel rekening houden met op welke videokaart deze is aangesloten en aangezien de LG915 niet overal ten toon gesteld staat, mag je deze wat betreft beeldkwaliteit wel vergelijken met zijn broertje LG795.
Een vraag voor Cap: op welke videokaart heb je jouw monitor aangesloten ivm resolutie en Hz. Ik wil namelijk straks de LG915 op 1280x1024 met 32bit(=true color). Ik denk dat mijn videokaart de 120Hz wel haalt, maar dat moet nog in praktijk uitblijken.
Om nog ff terug te komen op de hersenbrekende vraag van Precision: LG 915FT of de Vision Master Pro 451?
Het enige wat je vraag kan beantwoorden zijn je eigen ogen. Ik ben het daarom ook eens met Moon dat bij deze monitoren de specs vrijwel gelijk zijn. Ga gewoon in de stad rondkijken naar deze twee monitoren en kies degene die het rustigst overkomt op jouw ogen. Daarbij kun je nog wel rekening houden met op welke videokaart deze is aangesloten en aangezien de LG915 niet overal ten toon gesteld staat, mag je deze wat betreft beeldkwaliteit wel vergelijken met zijn broertje LG795.
Een vraag voor Cap: op welke videokaart heb je jouw monitor aangesloten ivm resolutie en Hz. Ik wil namelijk straks de LG915 op 1280x1024 met 32bit(=true color). Ik denk dat mijn videokaart de 120Hz wel haalt, maar dat moet nog in praktijk uitblijken.
Is het iemand gelukt om de moire van de 915FT weg te krijgen? Ik kan het echt niet wegkrijgen op de volgende resoluties: 1152x768, 1280x960, 1280x1024, op 85, 90 of 100Hz. Is nogal onrustig voor mn ogen
. (Ben bezig geweest met OSD - moire instellingen in elke resolutie)
edit:
Hmmz.. wordt met het uur minder blij met die monitor.. sommige letters 'bloeden' ook op het scherm, waardoor ze dus onscherp overkomen. Beetje vreemd dat mn 3 jaar oude Dell CRT monitor beter is dan een nieuwe LG Flatron...
Hmmz.. wordt met het uur minder blij met die monitor.. sommige letters 'bloeden' ook op het scherm, waardoor ze dus onscherp overkomen. Beetje vreemd dat mn 3 jaar oude Dell CRT monitor beter is dan een nieuwe LG Flatron...
Mee eens.Op zondag 25 februari 2001 12:23 schreef jverhees het volgende:
Het enige wat je vraag kan beantwoorden zijn je eigen ogen.
Ik heb hem op een Radeon ViVo 64 DDR aangesloten, werkt erg prettig moet ik zeggen. Overigens is een vertikale refreshrate van 120 Hz nergens goed voor, boven de 85 Hz ziet bijna niemand, en boven 100 Hz helemaal niemand het verschil meer. Sterker nog, de beeldweergave wordt bij hoge resolutie en refreshrate *altijd* onscherper aangezien de elektronica van de monitor, de videokaart en de bekabeling (te) hoog belast wordt met een signaal van een zo'n hoge bandbreedte. Betere kabels en videokaart helpen natuurlijk wel, maar je zal altijd een toename in de onscherpte merken. Op 1280 zou ik niet verder gaan dan 85 Hz (heel misschien 100 Hz), daarboven zul je zien dat het beeld onscherper wordt.Een vraag voor Cap: op welke videokaart heb je jouw monitor aangesloten ivm resolutie en Hz. Ik wil namelijk straks de LG915 op 1280x1024 met 32bit(=true color). Ik denk dat mijn videokaart de 120Hz wel haalt, maar dat moet nog in praktijk uitblijken.
Je kan gewoon uit de specs van je kaart aflezen of ie het haalt wat betreft de RAMDAC: Uitgaande van 120 Hz, resolutie 1280*1024, en 20% speling (voor de RAMDAC van de videokaart en de omschakeltijd voor het electronenkanon in de monitor):
benodigde bandbreedte RAMDAC = Refresh * aantal pixels per beeld * 120% =
120*1280*1024*1.2 = 188 Mhz
De maximaal aanbevolen vertikale refreshrate van de 915FT is bij deze resolutie trouwens:
gespecificeerde max. horizontale refresh / vertikale resolutie = 110000/1024 = 107 Hz
Hiervoor heb je aan een kaart met een 200 MHz RAMDAC dus allang voldoende.
Zie hier voor de specs van de FT915+:
http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/915ftpl.pdf
Met een GeForce2 helpt het - heb ik net gemerkt - om de Detonator 752 drivers te installeren.
Heintje heb je ook wel eens een andere kaart geprobeerd, gewoon om het effect op de beeldweergave te zien? Volgende week heb ik een oude Matrox Millenium II PCI, dan zal ik eens kijken wat dat voor beeld oplevert!
Ik heb hetzelfde probleem maar wel een Matrox G450, dus aan de grafische kaart ligt het echt niet..
Zou je mij dat testprogramma op willen sturen? change@earthling.net Thanks alvast!
Zou je mij dat testprogramma op willen sturen? change@earthling.net Thanks alvast!
zoals ik eerder al aangaf: ook met V5 en G200 geprobeerd (en op de TD van de winkel).
Oh ja: ik het progje net verzonden.
Oh ja: ik het progje net verzonden.
Hmm.. kan geen screenshot posten omdat een printscreen gewoon het originele beeld geeft.. maar als ik in een testproggie witte lijnen over het beeld heb staan, dan zit het rode gedeelte van wit linksboven op de monitor boven de lijn, rechtsboven onder de lijn, linksonder zit blauw rechts van de lijn en rechtsonder zit het rood weer boven de lijn. Dus absoluut *onmogelijk* om dit te corrigeren.. de focus test is dus ook een ramp.. ik hoop voor LG dat ik gewoon enorme pech met hun monitor heb!!
Je hebt pech, bij mij is er totaal geen rode/blauwe lijn waarneembaar in het witte testscherm. Bij het mangeta testscherm heb ik horizontaal een kleine afwijking links onder/rechtsboven zit de blauwe lijn iets boven, in de andere juist iets onder... maar dit is zeer marginaal, slechts door turen van 10 cm afstand te constaterenOp zondag 25 februari 2001 17:48 schreef Change het volgende:
Hmm.. kan geen screenshot posten omdat een printscreen gewoon het originele beeld geeft.. maar als ik in een testproggie witte lijnen over het beeld heb staan, dan zit het rode gedeelte van wit linksboven op de monitor boven de lijn, rechtsboven onder de lijn, linksonder zit blauw rechts van de lijn en rechtsonder zit het rood weer boven de lijn. Dus absoluut *onmogelijk* om dit te corrigeren.. de focus test is dus ook een ramp.. ik hoop voor LG dat ik gewoon enorme pech met hun monitor heb!!
Verwijderd
Ik heb ook gekeken naar de specs van mijn kaart en daar stond bij RAMDAC: Integrated 350MHz RAMDAC supporting from 640x480 up to 2048x1536 in true color. Dus dat zou dan voldoende moeten zijn voor 107Hz. Maar zoals je al aan gaf: meer dan 100Hz is niet nodig.Op zondag 25 februari 2001 14:10 schreef Cap het volgende:
De maximaal aanbevolen vertikale refreshrate van de 915FT is bij deze resolutie trouwens:
gespecificeerde max. horizontale refresh / vertikale resolutie = 110000/1024 = 107 Hz
Hiervoor heb je aan een kaart met een 200 MHz RAMDAC dus allang voldoende.
Ik ga maandag wel ff spelen met de instellingen van monitor en kaart totdat resolutie en aantal Hz naar mijn zin is
Ik moet wel zeggen: ik was vanmiddag bij een kennis, die ook een 19" monitor had (welk merk weet ik niet, was volgens mij een onbekend merk) met Geforce 256 Pro en daar vond ik bij de resolutie 1280x1024 het beeld wel heel erg klein. Dus dan heb ik het over tekst, pictogrammen. Misschien dat ik toch voor langdurig werk 1024x768 gebruik.
Tip: de juiste beeldverhouding is 4:3, dit is bij alle reguliere resoluties het geval behalve juist bij die 1280*1024 die jij noemt, deze is 5:4 dus dan is je beeld vervormd, cirkels zijn geen cirkels meer etc. 1024*768 is goed maar ik zou hem 1 stapje hoger draaien: er is namelijk ook nog een 1152*864 resolutie, deze is echt perfect voor een 19" monitor, en heeft ook de beeldverhouding 4:3.Op zondag 25 februari 2001 18:24 schreef jverhees het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen: ik was vanmiddag bij een kennis, die ook een 19" monitor had (welk merk weet ik niet, was volgens mij een onbekend merk) met Geforce 256 Pro en daar vond ik bij de resolutie 1280x1024 het beeld wel heel erg klein. Dus dan heb ik het over tekst, pictogrammen. Misschien dat ik toch voor langdurig werk 1024x768 gebruik.
Ik gebruik 1280*960, is ook beeldverhouding 4:3 en voor mij absoluut de prettigste resolutie voor een 19"Op maandag 26 februari 2001 08:01 schreef Cap het volgende:
[..]
Tip: de juiste beeldverhouding is 4:3, dit is bij alle reguliere resoluties het geval behalve juist bij die 1280*1024 die jij noemt, deze is 5:4 dus dan is je beeld vervormd, cirkels zijn geen cirkels meer etc. 1024*768 is goed maar ik zou hem 1 stapje hoger draaien: er is namelijk ook nog een 1152*864 resolutie, deze is echt perfect voor een 19" monitor, en heeft ook de beeldverhouding 4:3.
Verwijderd
Op maandag 26 februari 2001 08:01 schreef Cap het volgende:
Tip: de juiste beeldverhouding is 4:3, dit is bij alle reguliere resoluties het geval behalve juist bij die 1280*1024 die jij noemt, deze is 5:4 dus dan is je beeld vervormd, cirkels zijn geen cirkels meer etc. 1024*768 is goed maar ik zou hem 1 stapje hoger draaien: er is namelijk ook nog een 1152*864 resolutie, deze is echt perfect voor een 19" monitor, en heeft ook de beeldverhouding 4:3.
Cap en Change, allebei bedankt voor de tips. Ik zal beide resoluties uitproberen. Maar ik ga nu wachten bij de voordeur op de postbode anders is ie er straks weer vandoor met mijn 19"Op maandag 26 februari 2001 09:03 schreef Change het volgende:
Ik gebruik 1280*960, is ook beeldverhouding 4:3 en voor mij absoluut de prettigste resolutie voor een 19"
Ik heb trouwens voor de zekerheid een Spaans woordenboek gehaald
Dit las ik ergens:
LG Service Centre voor Onsite-garantie op LG monitoren
telefoon 020-5063225 (van 09:00 tot 17:00 uur)
Oh Jverhees, kun je misschien vertellen hoe de monitor bevalt, vooral qua scherpte. Ik twijvel namelijk ook heel erg tussen die monitor en die nieuwen van Iiyama.
Mijn Samtron 17" gaat namelijk ieder uur vanzelf uit en flikkert daarna, gewoon tijdens het werken. Aan en uit zetten helpt dan om hem weer beeld te laten geven, gaat hij nu dood?
LG Service Centre voor Onsite-garantie op LG monitoren
telefoon 020-5063225 (van 09:00 tot 17:00 uur)
Oh Jverhees, kun je misschien vertellen hoe de monitor bevalt, vooral qua scherpte. Ik twijvel namelijk ook heel erg tussen die monitor en die nieuwen van Iiyama.
Mijn Samtron 17" gaat namelijk ieder uur vanzelf uit en flikkert daarna, gewoon tijdens het werken. Aan en uit zetten helpt dan om hem weer beeld te laten geven, gaat hij nu dood?
Verwijderd
[b]
Verwijderd
Oops, wat vergeten![b]
Jverhees, voor mij hetzelfde. Ga een nieuw systeem kopen. Maar na zoveel slechte verhalen rond Iiyama ga ik denk ik toch voor de LG 915plus....
Vandaag toch maar niet met LG 'gedeald' omdat het dan toch een beetje afwachten is wat je als nieuwe bakkie krijgt. Ben dus terug gegaan naar de winkel enheb daar uitgebreid het demonstratiemodel aan de tand gevoeld, en die uiteindelijk meegenomen. Tot nu toe ben ik er happy mee
. Hij heeft geen vage plekken. Alleen linksboven is ietsje minder scherp dan de rest, maar lang niet zo dramatisch als bij de vorige.
Dus: wees niet bevreesd en bestel gewoon een LG915
. Je moet een beetje geluk hebben, maar ik ben er inmiddels wel achter dat dat gewoon voor alle merken en types monitoren geldt, met name als je een platte beeldbuis wilt!
Dus: wees niet bevreesd en bestel gewoon een LG915
Verwijderd
WWWWWWWWWWWWWWWOOOOOOOOOOOOUWWWWWWWWWWWWWWWww ik heb nu ook een LG FLATRON 915FT plus van Gistron maar dat is echt een mooi dingetje daar heb ik zeker geen spijt van
Dus eind goed al goed, iedereen blij met zijn LGeetje 
jverhees, grappig dat je dezelfde certificaten hebt... ik hoop dat de monitor bevalt!
Heintje, lijkt me heel verstandig, je hebt er nu gewoon eentje gehaald waar je van gezien hebt dat hij goed is... ik denk dat ik gewoon mazzel heb gehad want bij mij zijn er geen vage plekken te bekennen gelukkig
Change, nou jij nog, ik hoop dat je ook van je maandagmorgen modelletje afkomt
Mikael82 gefeliciteerd
jverhees, grappig dat je dezelfde certificaten hebt... ik hoop dat de monitor bevalt!
Heintje, lijkt me heel verstandig, je hebt er nu gewoon eentje gehaald waar je van gezien hebt dat hij goed is... ik denk dat ik gewoon mazzel heb gehad want bij mij zijn er geen vage plekken te bekennen gelukkig
Change, nou jij nog, ik hoop dat je ook van je maandagmorgen modelletje afkomt
Mikael82 gefeliciteerd
Heheh, gisteren ff LG gebeld, serienummer etc. doorgegeven, en ze gaan me nu bellen voor een afspraak. Komen ze een spiksplinternieuwe monitor brengen en die ander wordt zonder vragen weer ingenomen
. Als ik niet tevreden ben met de nieuwe monitor krijg ik wéér een spiksplinternieuwe
. Goeie service so far!!
volgens mij kan ik iut deze tropic opmaken dat er geen perfecte monitor bestaat terwijl je er tch keiharde guldens voor moet betalen
zouden die LCD schermpjes hier geen last van hebben?
zouden die LCD schermpjes hier geen last van hebben?
w00t
Mijn ervaringen met LCD-schermen is dat ze alleen een goed beeld geven als ze in hun optimale resolutie draaien. Als ze lager of hoger draaien dan is het duidelijk een stuk minder.
En dan nog het prijskaart(je) van die schermen.
En dan nog het prijskaart(je) van die schermen.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Rhaaa ik wil ook een Flatron915:9~, maar ik heb nog geen geld genoeg:'(
Ik heb de FT915 en de VM Pro451 naast elkaar gezien bij Funprice. Voor zover je een oordeel kan vellen over monitoren daar (stellen ze niet eens goed in) kon ik wel zeggen dat de FT915 een zachter beeld gaf en de Iiyama een wat korrelig beeld vertoonde. En het OSD is bij LG veel beter dan bij de Iiyama. Ik ga de Flatron dus ook binnenkort halen:P
Ik heb de FT915 en de VM Pro451 naast elkaar gezien bij Funprice. Voor zover je een oordeel kan vellen over monitoren daar (stellen ze niet eens goed in) kon ik wel zeggen dat de FT915 een zachter beeld gaf en de Iiyama een wat korrelig beeld vertoonde. En het OSD is bij LG veel beter dan bij de Iiyama. Ik ga de Flatron dus ook binnenkort halen:P
Pagina: 1