Sinds het begin van het C2D tijdperk werk ik met een E6600 als 'standaard werk pc' en heb al redelijk wat gestoeid met het overclocken ervan maar het wil me maar niet lukken om mijn E6600 harder te laten lopen dan 3.00 GHz. Het vreemde is dat ik zodra ik de VCore boven de 1,155V instel de processor niet meer stabiel is. Ik heb daarom de processor ook maar standaard lopen op 1.055V en dat werkt fantastisch. De VCore is zelfs nog verder te verlagen tot onder de 0.955V (zonder terugklokken) maar dan draait de processor stressed niet helemaal lekker meer. De temperatuur is briljant: de cores zijn op geen enkele mogelijkheid boven de 29 graden te krijgen dus daar ligt het niet aan. Toen ik de E6600 net had aangeschaft en deze nog op de standaard VCore draaide was deze ook niet stabiel, na het verlagen hiervan dus wel.
Ik heb al gestoeid met verschillende moederborden, voedingen en geheugen modules maar het wil gewoon niet lukken.
Het is zeker niet mijn eerste overclockproject en ben dan ook wel enigszins verbaasd dat het zo ontzettend beroerd gaat. Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is dat deze processor gewoon een raar model is dat niet van een normale VCore houdt. Wat BIOS functies heb ik echt alle mogelijkheden al doorlopen tot zelfs de meest onwaarschijnlijke combinaties maar het wil gewoon niet lukken.
De hardware: Asus P5K, E6600, Corsair Twin2X 3084MB DDR2 800MHz, Thermalright Ultra 120 Extreme.
VCore: 1.055V
MP: 6
FSB: 400MHz (zo is mijn pc toch nog een beetje overclockt
)
Gegeugen/FSB verhouding: 1:1
Heeft iemand een idee hoe ik verder kan komen? Is mijn processor gewoon echt heel raar of komt dit probleem iemand bekend voor en is er wellicht een oplossing voor?
Ik heb al gestoeid met verschillende moederborden, voedingen en geheugen modules maar het wil gewoon niet lukken.
Het is zeker niet mijn eerste overclockproject en ben dan ook wel enigszins verbaasd dat het zo ontzettend beroerd gaat. Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is dat deze processor gewoon een raar model is dat niet van een normale VCore houdt. Wat BIOS functies heb ik echt alle mogelijkheden al doorlopen tot zelfs de meest onwaarschijnlijke combinaties maar het wil gewoon niet lukken.
De hardware: Asus P5K, E6600, Corsair Twin2X 3084MB DDR2 800MHz, Thermalright Ultra 120 Extreme.
VCore: 1.055V
MP: 6
FSB: 400MHz (zo is mijn pc toch nog een beetje overclockt
Gegeugen/FSB verhouding: 1:1
Heeft iemand een idee hoe ik verder kan komen? Is mijn processor gewoon echt heel raar of komt dit probleem iemand bekend voor en is er wellicht een oplossing voor?