DVD speler leest geen DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bdenboer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik een 12x40x DVD speler van Creative gekocht (de DVD1243E). Het probleem is dat hij geen DVD's in kan lezen, en juist DAT zou je toch wel graag willen met een DVD speler. |:(

Ik krijg de foutmelding 'Drive x not accessible'.

Nu heb ik maar twee DVD's om te proberen, maar ik kan er toch vanuit gaan dat deze wel goed zijn.
Gewone CD's leest hij prima in, geen enkel probleem.

Ik heb ook al geprobeerd om hem regiovrij te maken en dat is gelukt, maar het maakte niets uit. Dat kan er trouwens ook niets mee te maken hebben volgens mij.

Doe ik iets fout of is dat ding gewoon kapot? :(

Groeten,
Bram

• bdenboer
Misschien moet ik mijn PC specificatie er nog even bij vermelden. Komt 'ie:

AMD Duron 700@950
MSI K7T Pro 2
256 MB PC133 RAM
Asus V7700 Geforce 2 GTS
Maxtor 30GB + IBM 15GB HD

Ik gebruik de VIA 4.28v chipset drivers. Verder heb ik alles op Ultra DMA staan.

Verwijderd

Heb onlangs exact hetzelfde probleem gehad met een samsung dvd speler. Heel veel geprobeerd, heel veel nagekeken. Uiteindelijk bleek de speler stuk te zijn. Welk besturingssysteem gebruik je?
Ik zou eens proberen om de dvd speler in een ander systeem te hangen. Weet je meteen of het een probleem is van de speler of in de systeem configuratie. Bovendien wil het wel eens problemen geven als je de dvd speler op dezelfde ide controller gooit als de brander.

• bdenboer
Het lag blijkbaar aan de DVD's zelf, want ik heb er zojuist een andere in gedaan en die werkt prima. Alhoewel het nog steeds vrij lang duurt voordat hij begint met afspelen.

Ik heb mijn DVD speler inderdaad aan dezelfde kabel hangen als m'n brander, alleen is dit helaas de enige mogelijke oplossing.

Ik ga nu gewoon testen of andere DVD's ook werken en als dat zo is dan zal het wel goed zitten.

Gr.
Bram

• bdenboer
Het lijkt erop dat 'gouden' DVD's niet zijn af te spelen met mijn speler. Ik heb verschillende zilveren geprobeerd en die werken prima, maar gouden worden compleet niet herkend.
Is dit een ander formaat ofzo? En wat is het verschil met zilveren?

In ieder geval lijkt het me niet normaal en ik ga ik ermee terug naar de winkel.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Zilveren DVDs? Hm, die van mij zijn allemaal goud. Zilver is misschien voor data? In elk geval zou ik er inderdaad mee terug gaan, lijkt me niet in orde, ZEKER niet als hij sommige DVDs wel en andere niet speelt (probleem ligt dan waarschijnlijk nl. niet bij jouw computer).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ik heb dezelfde dvd-speler (rpc 1 )
maar ik heb nergens last van leest praktisch alles maar soms heel langzaam.

ik denk dat je speler daarom niet goed is

maar toch veel succes

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 19:22 schreef s_roubos het volgende:
Zilveren DVDs? Hm, die van mij zijn allemaal goud. Zilver is misschien voor data? In elk geval zou ik er inderdaad mee terug gaan, lijkt me niet in orde, ZEKER niet als hij sommige DVDs wel en andere niet speelt (probleem ligt dan waarschijnlijk nl. niet bij jouw computer).
grappig, ik ken alleen maar zilveren DVD's. En dat zijn gewone films.

• bdenboer
Het lag inderdaad aan de DVD speler. Ik heb hem omgeruild en alles werkt nu perfect. 8-)

Gek is dat ja, ik hoorde ook van iemand die alleen maar zilveren DVD's heeft. Ik vraag me toch af waarin het verschil tussen gouden en zilveren. :?

Groeten,
Bram

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Ik koop veel in de US, misschien zijn regio 1 DVDs goud. Niet echt heel goed op gelet trouwens.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• bdenboer
Ik heb hier een regio 2 DVD en die is ook goud. Dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfd model en hij deed het inderdaad prima, soms wat langzaam misschien. Maar toen ik voor het eerst een dvd-film ging kijken kaptie na anderhalf uur (lange film ;), was ongeveer de helft ) en voorbij dat punt doet ie het af en toe wel, maar nooit voor lang. Is dat dan gewoon de speler? Schijnt dat Creative niet echt stabiele spelers levert...

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 21:44

Simkin

Bzzzzz

toavallig heb ik nu hetzelfde probleem. een bepaalde DVD wordt meteen uitgespuugd, ook in DOS. Die DVD is ook goud, ik heb het nog niet kunnen testen met andere gouden DVDtjes..

Verwijderd

:) hehe, ik ben blij met mijn dvd. 3 jaar oud 1 of 2 speed en geen gekloot, alles doet het.films hebben ook niet sneller dan 1x nodig. probleem wordt het als ik software op dvd ga gebruiken

Verwijderd

Gouden DVD's zijn dual layer DVD's en Zilver single layer.
Pagina: 1