Toon posts:

DVI niet actief als TV al aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers; ik zit met het volgende; ik heb een mediacenter in de huiskamer gezet, die gaat via DVI (een radeon 9250) naar de HDMI ingang van een 32" philips (32PF9641D/10) lcd. (Graka en TV hebben nieuwste drivers resp. firmware)

Als de TV op de goede ingang staat, en ik daarna de PC opstart werkt het allemaal prima. Echter, de TV van input laten wisselen of later aanzetten heeft als gevolg dat ik domweg geen beeld krijg via de MediaCenter input. Vreemd detail is dat is de TV geen input heeft, en ik het MediaCenter af laat sluiten, het afmeldscherm wel 1 seconde in beeld komt.

Uiteraard ben ik google al langsgegaan, alleen is het een bewerkelijke zoekterm. Ik hoop dat een van jullie een oplossing of iig een verklaring heeft!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 10:59 ]

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 19:31

delorean7

Let's take the Aston toni

Daar heb ik een hele tijd geleden ook al eens last mee gehad - ik had een Nvidia kaart en heb wat lopen stoeien met oude versies van drivers waarna het goed is gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
delorean7 schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:48:
Daar heb ik een hele tijd geleden ook al eens last mee gehad - ik had een Nvidia kaart en heb wat lopen stoeien met oude versies van drivers waarna het goed is gekomen.
Mjah, als dit een driver kwestie zou zijn dan vind ik het vreemd dat het op een andere videokaart ook voorkomt. Overigens, het handmatig loshalen en weer verbinden van de kabel bied ook geen soelaas.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
same problem hier gehad. met Vista er op.. nu weer XP als basis en het werkt en blijft gewoon werken.

draai hier met een Ati X600 pro PCI-E

wat je nog kan proberen is een kaartje met alleen DVI aansluitingen pakken :) dan zou je kaart ongeacht er een scherm aan hangt een output moeten maken op 1 van de poorten :?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Na nog wat googlewerk heb ik nog meer mensen gevonden met dit issue. Ik heb er even een 9600 in gehangen met Catalyst 8,3; maar zelfs met force detection blijft het probleem. Het gaat (aldus het internet) fout bij de detectiepin/methode. Die laat zich blijkbaar niet passief doorlussen van DVI naar HDMI. Er zijn apparaatjes voor die je tussen de lijn hangt en het signaal faken, maar dan kan ik beter zelf 5v op een van de lijnen zetten...

Verwijderd

Misschien wat laat.

Ik heb tevens het zelfde probleem:
indien ik mijn mediacenter opstart krijg ik wel mijn bios te zien ( en de raid set ) daarna krijg ik ook de nightrider van vista te zien, indien deze weg gaat heb ik geen beeld meer pc start wel op ( het geluid hoor ik wel ).

verder indien ik de kabel DVI aan mij 32" los haal en weer connect krijg ik beeld.

Gaande om een:

MSI 9600GT 1G Silent
P45 intel MB
Q9550 Q2C

Heb jij al een oplossing voor jou probleem?

Ik hoor het graag
Pagina: 1