Toon posts:

Videokaart overleden?.....of is het het moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende dilemma??

Ik heb (zoals ik dat wel veel vaker heb gedaan) mijn pc wat ontdaan van stof.
Met name de cpu cooler en de overige fans zaten aardig dicht....dus... heb ik even een busje perslucht gehaald, en alle componenten even goed schoon gespoten....
Belangrijk is wel dat ik er even bij moet vermelden, dat op het moment dat ik de componenten op het moederbord schoon spoot, er lichtelijk wat vocht......(mogelijk misschien enige ijsvorming) op de componenten is terecht gekomen..... de computer was totaal zonder spanning, en heeft een flink aantal uren ook gewoon nog uit gestaan....dus ik weet niet of hierdoor misschien schade is veroorzaakt

behalve de cpu-fan en de videokaart zijn er verder geen dingen uit de pc verwijderd....
Afijn...alles weer netjes in elkaar gezet en aangesloten.....stuit ik ineens op het probleem dat ik geen beeld meer heb.

Allereerst hier even mijn configuratie:

Intel P4 CPU + Zalman Cooler
Asus P5GD1 Moederbord (geen onboard video)
Asus GF 8600GT 256 mb videokaart fanless cooling...(PCI-Express)
2GB DDR (4x 512)
2x sata HDD 80gb

Ik heb nu echt alles al gedaan maar niets heeft geholpen!!!
Ik heb zelfs al het hele moederbord uit de pc geschroeft, en alles heel nauwkeurig nagelopen, en vervolgens alles stekker voor stekker weer zorgvuldig aangesloten. Nog steeds geen resultaat.

Computer krijgt spanning, alle coolfans van zowel de cpu, chasis, en voeding draaien, en op het moederbord gaat de standby powerled branden....

Het vreemde is dat ook de pc speaker ook geen waarschuwings pieptoon/pieptonen geeft dat er iets mis is.....en dat zou normaal gesproken toch moeten als je de pc start zonder geheugen en of videokaart.

Ik heb alle stekkers van het moederbord los gehaald, en alleen geprobeerd te starten met alleen het geheugen en de videokaart er nog in........geen resultaat
Ik heb de geheugen modules stuk voor stuk getest, in verschillende bankjes..... geen resultaat
andere videokaart (GF6600 PCI express getest......geen resultaat
monitor heb ik op mijn laptop aangesloten, en die is goed......
cmos gereset......batterij eruit.....jumper omzetten van pin 1-2 naar 2-3....en weer terug....batterij er weer in.........Geen resultaat.

En zomaar ineens.....(per toeval blijkbaar?!) ....deed hij het ineens weer.....alles werd weer prima herkend.....en een aantal keer aan/uit zetten...en rebooten gaf ook geen problemen.... Geen idee wat de oorzaak is geweest, maar ineens deed hij het weer..... dol enthousiast schroef ik de boel verder vast.....sluit netjes alles weer aan....en wat denk je?.....weer niets!!!. Het plezier was helaas maar van korte duur. Was dit dan misschien dan toch het laatste teken van leven van mijn moederbord?....of misschien de processor?....

Ik weet het even niet meer.....ik ben door alle opties heen!!....
Wie heeft nog een idee, en kan me hier mee verder helpen??

Ik hoor het graag van jullie.

GWB

Verwijderd

Om nu te zeggen wat er kapot is, is zo goed als onmogelijk. Het kunnen immers meerdere dingen zijn.
Het logischt zou zijn dat het moederbord kapot is, maar er bestaat ook een kleine kans dat de CPU er geen zin meer in heeft.
Heb je alles als eens uit de kast gehaald en opgebouwd buiten de kast, om kortsluiting uit te sluiten.
En als je er niet uitkomt is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook altijd wel handig. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net de componenten buiten de computerkast om opnieuw opgebouwd, en getest.....nogsteeds geen resultaat......
Ook de troubleshooter helpt mij niet verder.

Het is gewoon raar dat mijn asus bord geen enkele pieptoon geeft bij het aanzetten....of als er een foutmelding is. Dat zou toch wel moeten volgens mij.....dus ik vermoed dat het moederbord kapot is.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heeft je asus bord geen speech reporter toevallig?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm...nee, niet dat ik weet. Volgens mij niet... Het is de Asus P5GD1.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 17:08 ]