Crontab: verschijnt in log, maar gebeurt niets...

Pagina: 1
Acties:

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:34
Ik heb een hele hoop wallpapers staan en omdat ik graag niet zelf zeg dat hij maar eens een nieuwe moet nemen heb ik daar gisteren een scriptje voor geschreven. Het script werkt prachtig (als ik gewoon via terminal uitvoer dus), dus ik voerde het in in crontab zodat het om het half uur zou uitgevoerd worden. Het probleem is echter dat er schijnbaar niets gebeurt. Nochtans verschijnt het commando perfect in het logbestand.

code:
1
2
3
Dec 28 09:00:01 localhost CROND[3407]: (bram) CMD (/home/bram/Documents/scripts/ranwall.sh)
Dec 28 09:01:01 localhost CROND[3423]: (root) CMD (run-parts /etc/cron.hourly)
Dec 28 09:30:01 localhost CROND[4750]: (bram) CMD (/home/bram/Documents/scripts/ranwall.sh)

Het script kan hier gevonden worden, al vermoed ik dat de fout daar niet ligt.
Ohja, moest het van enig belang zijn, de distro is fedora 10.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou de path naar gconftool-2 ff-tjes absoluut maken. /usr/bin/gconftool-2 dus :P

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 28-12-2008 09:48 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24

pistole

Frutter

Weet je zeker dat gconftool-2 goed functioneert vanuit cron? Wellicht dat ie, omdat ie vanuit cron wordt gestart, iets niet kan vinden (display ofzo)?

Log de output van gconftool-2 anders even naar een bestandje ofzo.

Ik frut, dus ik epibreer

• zezke
Ik ben helemaal niet zeker dat gconftool-2 goed functioneert vanuit cron, maar de output- en errorlogs die ik daarnet heb toegevoegd zijn leeg. Ook het absoluut path helpt niet.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
zezke schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:45:
Ik ben helemaal niet zeker dat gconftool-2 goed functioneert vanuit cron, maar de output- en errorlogs die ik daarnet heb toegevoegd zijn leeg. Ook het absoluut path helpt niet.
Mijn aanpak zou dan zijn om het script uit te breiden met allerlei debug 'echo' commando's, die elk naar een file (absoluut path!) echo-en zodat je in de eerste plaats kan zien tot hoever je script gekomen is. Vaststellen dat 'ie inderdaad dat gconftool-2 ding uitvoert.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
gconftool-2 gaat niet werken in de environment van Cron. Je kan meerdere instances hebben van Gnome op een systeem en zonder de environment die je meekrijgt in een terminal in de betreffende sessie weet ie dus niet over welke sessie het gaat. Misschien moet je wat extra opties meegeven, zoals de gebruikersnaam en het pad naar de .gconf/ directory in je /home.

edit:
Of met su.
su -l username -c 'gconftool-2 arg1 arg2'

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 28-12-2008 14:05 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• zezke
Google heeft me daarnet de oplossing gebracht, blijkbaar had ik gisteren niet genoeg gegooglet. Hartelijk bedankt iedereen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En wat was de oplossing? :)

• zezke
Er moesten blijkbaar enkele omgevingsvariabelen ingesteld worden. De volledige oplossing heb ik hier gezet.
Pagina: 1