Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Normaal ontvang ik altijd op de 20e zorgtoeslag op mijn rekening. Deze maand is het later dan normaal.

Op de site van de Belastingdienst vind ik er niets over terug en ook via de zoekfunctie van GoT kan ik niets vinden over iemand die deze maand nog geen zorgtoeslag heeft ontvangen.

Vandaar toch maar even de vraag, voordat ik naar de Belastingdienst bel maandag, of er meer mensen zijn die deze maand nog geen zorgtoeslag hebben ontvangen.

Ik heb overigens wel een brief van de Belastingdienst ontvangen mbt de hoogte van de zorgtoeslag in 2009. Gaat van €46,- naar €58,- [in mijn geval dan].

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Er zijn tijdelijk geen gegevens beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Helaas, de Postbank is weer eens buiten werking, maar ik kan me herinneren het hier wel te hebben gezien eerder vandaag. Ik heb alleen geen idee of iedereen het tegelijk zou moeten krijgen...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Op de site van Toeslagen:
http://www.toeslagen.nl/p...ing_toeslag_december.html

Als je dan nog de pech hebt dat je bank iets trager is, dan kan het maar zo over de kerstdagen lopen. Heb je na het weekend nog niets, dan even een belletje er tegenaan gooien.

[ Voor 14% gewijzigd door -W0kk3L- op 28-12-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19
Hier zijn weer 122 eurotjes op de 22ste gestort net na het weekend. Heb het altijd rond de 20ste binnen van de BD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wel raar dat ik in de brief over de zorgtoeslag €58,- zou moeten krijgen, en op mn rekening is het toch echt €57,- Hebben meer mensen hier last van?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:57:
Wel raar dat ik in de brief over de zorgtoeslag €58,- zou moeten krijgen, en op mn rekening is het toch echt €57,- Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb dat bij iemand anders ook gezien, denk dat het een afrondingsverschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Blizzard: Dat klopt, bij mij is dat ook. Maar bij mij in de brief stond een totaalbedrag aan toeslag, verdeeld over 12 maanden. Het eerste halfjaar is het dan 57 en de tweede helft 58 ofzo. Tenminste, dat was dit jaar bij mij zo.

Ik heb de zorgtoeslag trouwens al voor de kerstdagen gehad (Postbank), maar mijn naam begint met een A :+ Mss doen ze het op volgorde? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:51:
[...]

Ik heb dat bij iemand anders ook gezien, denk dat het een afrondingsverschil is.
Bij mij is het ook 58 euro per maand vanaf januari :)
En heb mijn toeslag ook ontvangen -> Rabobank
code:
1
22-12-2008  cb  P002445588  BELASTINGDIENST     bij  €  57,00

[ Voor 19% gewijzigd door Xof op 28-12-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:55:
@ Blizzard: Dat klopt, bij mij is dat ook. Maar bij mij in de brief stond een totaalbedrag aan toeslag, verdeeld over 12 maanden. Het eerste halfjaar is het dan 57 en de tweede helft 58 ofzo. Tenminste, dat was dit jaar bij mij zo.

Ik heb de zorgtoeslag trouwens al voor de kerstdagen gehad (Postbank), maar mijn naam begint met een A :+ Mss doen ze het op volgorde? :+
Mijn naam zit ergens rond het midden dus dat zal wel niet echt :)
En dan nog, de naam van de ts begint volgens zijn profiel ook met een A :+

De Postbank werkt trouwens weer (een hele prestatie _/-\o_) en het was idd de 22e.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:55:
Klopt. De belastingdienst is namelijk de enige in Nederland die niet snapt dat je ook in centen kan rekenen... Zou een hoop onduidelijkheid schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat ligt niet aan de Postbank. dat ligt aan de belastingdienst, die werkt alleen met afgeronde bedragen.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Backpacker schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:47:
Dat ligt niet aan de Postbank. dat ligt aan de belastingdienst, die werkt alleen met afgeronde bedragen.
Uhm ja en? Wie zegt dat het aan de Postbank ligt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik vind het opmerkelijk dat ik nu meer zorgtoeslag ontvang dan dat ik aan zorgpremie betaal. 57/58 euro versus 56,78 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@ Xof: kennelijk zit er nog teveel alcohol in mn bloed van de afgelopen dagen, want ik zou zweren dat ik de postbank zag staan bij Remcodelft.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb nog eens voor de zekerheid gekeken, maar ik zie geen bijschrijving deze maand. Dat wordt toch morgen maar even bellen van hoe en wat. Aangezien de meesten hier hun ZT wel hebben ontvangen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Toch een interessante update:

BD gebeld, wat blijkt nu: Hebben ze gehele zorgtoeslag 2009 verrekend met een oude openstaande schuld. Dat mag toch helemaal niet? Helemaal juist vanwege de reden dat ik in de wet WSNP zit. Schuldeisers mogen helemaal niet meer incasseren/verrekenen/vorderen als iemand in deze wet zit. De BD vertelde doodleuk dat ze ook de huurtoeslag konden gaan gebruiken.

Dit is echt bout, deze toeslagen zijn er voor bedoeld om mensen financieel te ondersteunen. Zonder deze toeslagen zou ik niet eens rondkomen. Zijn er meer mensen die dit hebben?

hier zie ik een mogelijke oorzaak. Ik word er niet vrolijk van. :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Tja, de BD moet z'n geld op de één of andere manier krijgen. De regels worden steeds strenger en de BD krijgt meer en meer middelen om geld te innen. Je kunt er over twisten of dit terecht is of niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je hebt compleet gelijk, Snowwie. Als je toegelaten bent tot de WSNP mag de belastingdienst geen oude schuld met een huidige vordering verrekenen (buiten het feit dat dat sowieso al niet mag m.b.t. de zorgtoeslag).

Ik adviseer je om contact op te nemen met je bewindvoerder en die de zaak te laten terugdraaien. De bewindvoerder is hiertoe verplicht. Indien de bewindvoerder dit niet binnen een redelijke termijn regelt, kun je zelf de rechter commissaris verzoeken je bewindvoerder hierop aan te spreken. Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me ook pm'en.

Overigens: je link komt uit februari 2006. Ik werk als schuldhulpverlener en word constant bijgeschoold, heb ook net de opleiding WSNP-bewindvoerder gedaan. Deze wet is er nog niet doorheen kan ik je verzekeren.

@ Railgunner: je hebt volledig ongelijk. De belastingdienst staat hierin niet in zijn recht en overtreed de wet. Als je wil kan ik je zelfs nog wel de betreffende wetsartikelen opzoeken waar dit in staat (staat i.i.g in hoofdstuk 3 van de Faillisementswet).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1