Toon posts:

veel prestatiewins? 128mb ram naar 256

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai win2000 server en of professional. En heb nu dus 128mb PC133. Als ik er een reepje bijzet wordt die dan veel sneller? Zo af en toe is ie toch wel aan het swappen nu.

In de signature staat mijn systeem

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
W2K houdtO+ van veel MB's. Die 128 meer zal je wel merken als je met redelijke programma's werkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik ging ooit (goede oude tijd) van 32 naar 160, en dat merkte je wel ja :)

Maar in Win2k zeker, alles gaat veel soepeler enzo, niet alleen met zware programma's hoor...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
oh mooi. weet ik gelijk wat ik moet kopen van me overuren :)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik ben van 128 naar 512 gegaan. Windows houd naar mijn menig iets te veel van geheugen :) Maar ik weet zeker dat je een vrij grote performance boost krijgt.

Verwijderd

Ik kan alleen maar instemmen met mijn voorgangers! Meer MB=goed!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi man. Ga ik dat doen. Lekker snel door windows heen... >:)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zit nu 512 in, en Windows draait smoothly :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
is het verschil ook goed merkbaar met gamen?

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik heb er vanochtend 128MB bijgedaan (effe langs de dumpdag in de rai geweest) maar voor dat dat ik het erbij douwde heb ik 3d mark gedraait. En vervolgens met 128MB erbij. De 3dmark Score kwam toch ruim 500 punten hoger. 9-)

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 25 februari 2001 14:32 schreef Red_Cell het volgende:
Ik heb er vanochtend 128MB bijgedaan (effe langs de dumpdag in de rai geweest) maar voor dat dat ik het erbij douwde heb ik 3d mark gedraait. En vervolgens met 128MB erbij. De 3dmark Score kwam toch ruim 500 punten hoger. 9-)
:?

Hoe doe je dat? Meer geheugen zou toch geen invloed op 3D-Mark mogen hebben? Tenzij je natuurlijk voorheen op 32MB draaide en er tijdens 3D-Mark als een idioot geswapd wordt...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben van 128 naar 128+256 gegaan, zonder andere resultaten in 3D Mark. Spellen zijn geen enkele fps sneller geworden, alleen het is wel goed toeven met programma's opstarten en veel zaakies tegelijk doen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Meer geheugen zal echt geen invloed op je framerate hebben als het gebruikte spel of de gebruikte benchmarks geen tekort aan RAM heeft.

Het verschil tussen 128MB en 256MB zul je echt wel merken als je een beetje fanatiek multitasked op je (Win2k) pc'tje. Twee jaar geleden ben ik naar 384MB gegaan en vorig jaar naar 512MB. Sindsdien heeft m'n Win2k vrijwel nooit meer hoeven te swappen. Meestal gebruik ik tussen de 200 en 350MB geheugen.

Meer geheugen maakt je systeem niet sneller maar minder traag.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 25 februari 2001 21:10 schreef Femme het volgende:
[..]
Precies. Als je alleen soms en dan eens gamed, en niet al te veel photoshopped/3d-renderd, heb je die extra 128 meg niet echt nodig.

Daar tegenover staat natuurlijk dat de prijzen erg aantrekkelijk zijn, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Verwijderd

Topicstarter
Spellen draaien snel zat bij mij. Voor mij dan. Maar applicaties mogen wel wat sneller van mij. dus lijkt me dit een goeie oplossing. Zeker met in het achterhoofd de nieuwe generatie nogmeer geheugen vretende windows.

• Speedy
  • Laatst online: 19:29
Je speelt UT (of je vind het een kewl logo ;)) en UT is een spel dat erg veel van geheugen houdt is mijn ervaring. En ik bedoel, wat is nou fl 125,- ?

Flickr | Lego collectie

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ben laatst van 128 MB naar 384 MB gegaan
Wat echt een verbetering is maar kort daarop heb ik 2 x 256 gekocht en heb dus nu 640 MB ram loopt nog heerlijker

maar verkocht laast mijn 128 Mb aan iemand en die zij dat ie het niet deed ik hem in mijn systeem gezet en nu zit ik weer op 128 Mb maar ik ga snel mijn 640 MB er weer inprakken

en zeker onder Win 2000 loopt het echt heerlijk

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
dimmies kosten geen roggel meer. koop nu zo veel mogelijk, het kan zijn dat het weer gaat stijgen. ik heb nu 256mb wat heerlijk draait, maar misschien gooi ik er nog 128 bij :)
is maar 1x studie$

• Palomar
  • Niet online
je merkt het vooral bij switchen tussen programma's en bij afsluiten van programma's. En als je een prog eenmaal gestart hebt en je wilt hem later weer starten zit ie nog in het gehuegen en start ie nog sneller :7

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
en wat van die prijzen van dell..,.. zijn ook gekeldert. nu al een pentium 4 met 128 rdram 400nogwat mhz voor 5000 piek, met andere leuke dingen erbij, behalve dan de speakers...

8-)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb nu 128mb in mijn peeceetje wat zal ik kopen extra 128:9~of 256mb:9~ of moet ik nog een beetje wachten????
Ik gebruik trouwens winME :+

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 23:05 schreef BOMBER het volgende:
Ik heb nu 128mb in mijn peeceetje wat zal ik kopen extra 128:9~of 256mb:9~ of moet ik nog een beetje wachten????
Ik gebruik trouwens winME :+
Koop 256 MB ram.

Dane-Elec is hardstike goed en goedkoope, binnenkort komt er nog een reepje in mijn systeem :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Helemaal mee eens... Hoe meer geheugen hoe beter!

Ik weet niet of je echt veel hebt aan 256 Mb onder WinME trouwens...
Maar ik draai Win2k met 384 Mb PC133 en dat loopt als een zonnetje!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Prestatie winst ? 128 ---> 320 ?
Niet veel tenminste met win98 blijft net zo goed RAM zuigen. Stelletje uitbuiters die progs van mirco(bug)soft. :7

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Pagina: 1