Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win Vista 64bit en nieuwe harddisk(s)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Win Vista 64bit
Intel Q9450
4GB ram
XFX 8800ultra

Hoi allemaal

Ik heb nu 2 hdds van 70GB in raid staan, 140GB total. Graag wil ik naar grotere schijven overstappen.Is er een manier om met een prog op bvb ultimate bootcd om alle data over te zetten, zodat er niets moet geinstalleerd worden? Ik heb nogal veel spelletjes die -volledig legaal- gedownload zijn, en waarmee je niet echt een backup functie hebt zoals in valves steam, en een volledige reinstall put zowat mijn hele maandlimiet (internet) of meer uit...

Ook zag ik bij een bezoek aan pixmania dat er nu ook 'ram-disks' verkrijgbaar zijn, harde schijven volledig uit geheugen. Kan men deze ook in raid zetten? Hoe verhoud de snelheid van deze ram-disks zich tegenover de gewone disks? en zou dit een betrouwbare oplossing zijn (Data snel corrupt etc)?

Graag wat raad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 23:03 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor de prestaties van SSD's verwijs ik je naar Google (en GoT!). Er is de laatste tijd zo ontzettend veel te doen over deze dinge, dat de benchmarks je om de oren vliegen. Er is op GoT ook een ervaringen topic, dus lees dat ook eens door.

V.w.b. je hoofdvraag: wellicht kan het door het maken van een image, maar ik heb er geen ervaring mee.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:09
met norton ghost kan het geloof ik.

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
stftweaker schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:11:
met norton ghost kan het geloof ik.
Zou Vista64 niet moeilijk doen ivm drivers en mogelijk zelfs licentie zaken?

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb er niet veel verstand van, maar bij mij is Windows op een gegeven moment gaan zeuren toen mijn moederbord kapot ging, en ineens mijn cd-spelers en diskettestation het niet meer deden. De hardwareconfiguratie was toen dusdanig veranderd, dat ik hem opnieuw moest activeren. Dit was hier geen probleem, want hij accepteerde het gewoon, maar ik weet niet wat hij bij anderen zal doen.
Maar qua drivers zullen er weinig problemen zijn lijkt mij.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:59:
Hoi allemaal

Ik heb nu 2 hdds van 70GB in raid staan, 140GB total.
Raid wat? :) Best belangrijk te weten, evenals de vista-variant.

Als je namelijk de Ultimate versie gebruikt kun je met CompletePCBackup de gemaakte volledige backup ook weer terugzetten op een nieuwe RAIDset.

Als je RAID1 draait is het ook mogelijk om eerst de ene en daarna de andere grotere disk te verwisselen waarna je na de volledige rebuild (dat moet je dus twee keer doen) de nieuw bijgekomen ruimte kan uitbreiden via Disk Management.

Als je RAID0 draait dan moet je wel een image of volledige backup gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:23:
[...]

Raid wat? :) Best belangrijk te weten, evenals de vista-variant.

Als je namelijk de Ultimate versie gebruikt kun je met CompletePCBackup de gemaakte volledige backup ook weer terugzetten op een nieuwe RAIDset.

Als je RAID1 draait is het ook mogelijk om eerst de ene en daarna de andere grotere disk te verwisselen waarna je na de volledige rebuild (dat moet je dus twee keer doen) de nieuw bijgekomen ruimte kan uitbreiden via Disk Management.

Als je RAID0 draait dan moet je wel een image of volledige backup gebruiken.
2 keer 70, 140 total... denk dat 'stripe' is...

De vista is een Home Premium 64 bit.

De mogelijkheid tot rebuild kan niet met een raid van 2 disks d8 ik... Daarvoor moet je als je striping gebruikt minstens 3 disks voor gebruiken, en dan is dat een raid 5 of zoiets...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:29:
de mogelijkheid tot rebuild kan niet met een raid van 2 disks d8 ik... Daarvoor moet je als je striping gebruikt minstens 3 disks voor gebruiken, en dan is dat een raid 5 of zoiets...
Oei.. Ga eens gauw wat bijlezen over RAID levels?
Daar hebben we een hele mooie RAID FAQ voor trouwens.

Maar als je nu één volumeset van 140GB hebt dan draai je waarschijnlijk een RAID0 stripeset inderdaad.

Dat wordt dus een backup maken of een disk image trekken voordat je gaat upgraden :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1