Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Sinds gisteren kan ik geen SMS'jes meer verzenden. Ik dacht dat dat aan het bereik lag (had één streepje bij mijn ouders in Bedum), maar heb in 'de grote stad' Groningen vijf streepjes, een 3G-verbinding maar ik kan nog steeds niet SMS-en. Ik krijg de melding 'Geen netwerkondersteuning voor berichten. Neem contact op met uw serviceprovider'. Ik heb een Nokia 6233.

Ik heb niets aan de instellingen veranderd. GPRS werkt nog wel als een trein en bellen is ook geen probleem. Het enige verschil is dat ik sinds kort een SMS-bundel heb van 1000 sms'jes per maand, dat zou een verklaring kunnen zijn. Ik heb m'n telefoon ook al opnieuw uit- en aangezet, ook dat mocht niet baten. Ik heb de SIM-kaart inmiddels wel al bijna 3 jaar, misschien is die verouderd?

Google levert slechts één onbruikbare hit op en ook op GoT vind ik niets. Op de website van T-mobile vind ik wel alle instellingen voor Internet, E-mail, MMS, T-zones, etc. maar niet voor SMS. Het nummer van de sms-centrale heb ik goed ingesteld.

Is er iemand die me kan helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door StephanVierkant op 27-12-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:31
Waarom heb je vandaag niet gewoon even contact opgenomen met T-Mobile helpdesk erover. Ze zijn de beroerdste niet daar. Voordat je al je instellingen alsnog overhoop haalt. Als jij niets aan je instellingen veranderd had dan zou het dus wel eens aan instellingen bij T-Mobile kunnen liggen, toch?

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Mirre schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:30:
Waarom heb je vandaag niet gewoon even contact opgenomen met T-Mobile helpdesk erover. Ze zijn de beroerdste niet daar. Voordat je al je instellingen alsnog overhoop haalt. Als jij niets aan je instellingen veranderd had dan zou het dus wel eens aan instellingen bij T-Mobile kunnen liggen, toch?
Ik was bij m'n ouders thuis en had daar zeer slecht bereik (soms zelfs helemaal geen) dus dacht dat het daar aan lag. Ben sinds een half uur weer in Groningen en toen was de helpdesk al dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:37
Stephan4kant schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:32:
[...]

Ik was bij m'n ouders thuis en had daar zeer slecht bereik (soms zelfs helemaal geen) dus dacht dat het daar aan lag. Ben sinds een half uur weer in Groningen en toen was de helpdesk al dicht.
Dat is lastig, maar niks aan te oen.
Wat je zou kunnen doen is even de sms centrale opnieuw invoeren.
En daarna de wachtende smsjes verwijderen en een nieuw smsje proberen te versturen.

Anders word het toch t-mobile lastig vallen op de helpdesk ben ik bang.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Schop naar TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mogelijk een kwestie van de instellingen even opnieuw ingeven. Kan vaak automagisch door T-Mobile je een configuratiebestandje te laten sturen in het My TMobile onderdeel van hun website.
Als dat niet helpt zou ik er gewoon een belletje aan wagen. SMS werkt hier prima.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ultraman schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:03:
Mogelijk een kwestie van de instellingen even opnieuw ingeven. Kan vaak automagisch door T-Mobile je een configuratiebestandje te laten sturen in het My TMobile onderdeel van hun website.
Als dat niet helpt zou ik er gewoon een belletje aan wagen. SMS werkt hier prima.
Heb al flink lopen zoeken op de site, maar kan het niet vinden op My T-mobile. De klantenservice is helaas niet open op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel deze post al oud is, wil toch even reageren omdat ik tot nu toe nergens een oplossing heb gevonden.

Kreeg gisteren spontaan hetzelfde probleem. Oorzaak bleek dat mijn SMS dienst bij T-mobile gedeactiveerd was.

De reden was onbekend, maar had mogelijk te maken met een wijziging in het systeem van T-mobile.
Kortom bel de klantenservice voor de oplossing....heeft bij mij in ieder geval geholpen...

https://www.t-mobile.nl/p...q=algemene%20instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik heb destijds inderdaad de Klantenservice gebeld. Waarom de sms-dienst bij mij was gedeactiveerd is me een raadsel.
Pagina: 1