Ik vind van wel.
Ik heb belangrijke en dure software produkten en games, waar ik niet voor betaald heb via cracks of cd copies.
Waarom vind ik dat toch "ethisch"?
Omdat ik daarnaast andere spellen en software wel degelijk betaal.
Spellen of software, die ik (misschien) toch nooit gekocht zou hebben, heb ik geen moeite mee om gratis te proberen. Kom ik erachter zoals bij Adobe photoshop: Nee dat is mij als hobbyist te duur, dan koop ik m niet. Daarentegen heb ik via een gratis cd-copy Painter 4.0 gehad en daar was ik dol enthousiast over en gebruikte ik het vaak. toem heb ik het gekocht en het was praktisch net zo duur als photoshop
Zo heb ik betaalde en geregistreerde versies van McAfee antivirus, Winzip 8.0, Music Match, Getright downloadmanager, Memturbo 2 noem maar op ( ik heb ze allemaal echt nodig) en alle spellen, die ik serieus speel. Verder een helehoop "gratis" programma's, die wel aardig zijn, maar die ik toch nooit zou kopen.
Ben ik nou gek, te ethischof te onethisch ??

K.
Ik heb belangrijke en dure software produkten en games, waar ik niet voor betaald heb via cracks of cd copies.
Waarom vind ik dat toch "ethisch"?
Omdat ik daarnaast andere spellen en software wel degelijk betaal.
Spellen of software, die ik (misschien) toch nooit gekocht zou hebben, heb ik geen moeite mee om gratis te proberen. Kom ik erachter zoals bij Adobe photoshop: Nee dat is mij als hobbyist te duur, dan koop ik m niet. Daarentegen heb ik via een gratis cd-copy Painter 4.0 gehad en daar was ik dol enthousiast over en gebruikte ik het vaak. toem heb ik het gekocht en het was praktisch net zo duur als photoshop
Zo heb ik betaalde en geregistreerde versies van McAfee antivirus, Winzip 8.0, Music Match, Getright downloadmanager, Memturbo 2 noem maar op ( ik heb ze allemaal echt nodig) en alle spellen, die ik serieus speel. Verder een helehoop "gratis" programma's, die wel aardig zijn, maar die ik toch nooit zou kopen.
Ben ik nou gek, te ethischof te onethisch ??
K.