[iPhoto '08] Crasht bij bewerken en inzoomen foto

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23
Als ik een foto bewerk en dan de slider om te vergroten naar rechts beweeg gebeurt het volgende:
Het scherm wordt wit of de foto blijft klein
Als ik daarna op gereed klik kan ik de library weer in of iPhoto crasht.
Als ik iPhoto opnieuw installeer, gaat m'n library dan naar z'n grootje? Of is er iets anders dat de boel kan fixen?

• B4ron
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
AI, ik heb net ook al m'n foto's omgezet naar iphoto...

Ik hou dit draadje in de gaten.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Je library staat los van je iPhoto programma, dus wanneer je iPhoto opnieuw installeert, dan blijft je library gewoon intact.

Je library kun je vinden in ~/Pictures/iPhoto Library, terwijl je programma in /Applications staat. Probeer dus inderdaad eens een herinstall en eventueel je iPhoto preferences te verwijderen uit ~/Library/Preferences (daar even zoeken op iPhoto).

• Dancing_Animal
Ik vind geen iPhoto in library/preferences. Ik vind wel meerdere library's. Een op macintosh hd en 1 in m'n user directory, welke moet ik nou hebben? Waar staat ~ voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-12-2008 22:12 ]

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Sorry, mijn fout: ~/ staat voor je home map, dus wanneer je finder opent, dan staat er links je thuis map met een huisje ervoor. In die map staat een map library of bibliotheek en daarin staat de map Preferences.

Hier worden voorkeuren van alle programma's opgeslagen in .plist files. Door een van deze bestanden te verwijderen kun je uitvinden of een error in een programma komt door een foute instelling.

Voor iPhoto moet je het bestand com.apple.iPhoto.plist hebben. Verplaats dit tijdelijk naar het bureaublad o.i.d. en start iPhoto. Als je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt, zet dan het bestand weer terug, want dan ligt het dus niet daar aan.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Makkelijker is het om even AppZapper te downloaden, wanneer je iPhoto hierin gooit worden automatisch al je plist-bestanden ook verwijdert. Let er wel even op dat deze niet je library weg wil gooien. Indien hij dit wel doet kun je de library gewoon uitvinken zodat deze intact blijft.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Dancing_Animal
Een reparaite van de library lijkt tot nu toe geholpen te hebben. Ik heb iPhoto opgestart met de cmd en alt-toetsen ingedrukt en alles aangevinkt om dingen te laten repareren.

• Dancing_Animal
Het hielp helaas toch niet helemaal. Maar : iPhoto '09 doet het prima!
Pagina: 1