Start niet meer op na fout geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 14:45
Ik heb vanochtend een verkeerd soort geheugen in proberen te pluggen. Mijn moederbord is al vrij oud (Asrock Dual 939 Sata) en accepteerd wel DDR 400 geheugen, maar het DDR2 geheugen bleek niet helemaal te passen (deze: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G)

Achteraf gezien erg dom natuurlijk, maar de clipjes gingen wel dicht en het leek te passen. De pc startte echter niet op, en na het herstellen van het originele RAM geheugen start de computer ook niet meer op. Het is waarschijnlijk zo dat er iets is stuk gegaan door het plaatsen van het verkeerde soort geheugen, maar wat is er nu precies kapot? Ik hoor niet meer het vertrouwde BIOS piepje, ik neem aan dat mijn moederbord nu stuk is? Is het in dit geval het beste om via pricewatch een nieuw moederbord te bestellen, als die nog bestaat voor ddr 400 ram en een amd 3200+ CPU?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan natuurlijk zijn dat je kortsluiting hebt veroorzaakt. Je moet immers fysiek geweld toepassen wil je het werkend krijgen, gezien de keying toch een stuk verschilt.
De kans dat je bord stuk is is dus aanwezig.

Welk bordje je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken. Kijk wat er nog te vinden is en zoek daar ervaringen, benchmarks en reviews van op. Daarom gaat dit topic op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 27-12-2008 20:37 ]

Dit topic is gesloten.