Usb stick overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 11:20
Ik heb sinds 2 maand een usb stick van 16GB vrij weinig gebruikt, maar toen ik hem van de week in de pc stopte zag ik dat er in bijna alle mappen bestanden stonden met hele vage tekens. Ik kan deze mappen en bestanden nu niet verwijderen, Heb geprobeert om de stick te formatteren maar dan krijg ik de melding dat de schijf tegen schrijven is beveiligd.
Heb ook geen knopje of schuifje om dit te deactiveren. Iemand enig idee hoe ik toch de stick kan formateren? heb al diverse proggies geprobeert maar krijg steeds de schrijfbeveiliging melding.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mocht je toevallig een Windows 98 schijf bij de hand hebben: FDisk is the answer. Hiermee kon ik mijn 8GB usb-stickje weer redden van een enkeltje prullenbak. Weet wel zeker dat wat er op stond ook echt weg mag. (scan ook meteen even je computer voor spyware en virussen, mocht je toch bezig zijn)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07
Is het wel een echte 16GB? En niet een neppert van de zwarte markt, of eBay/Marktplaats?

Daarmee krijg je namelijk ook problemen met corrupte bestanden e.d.

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 11:20
Nee is wel een "echte" 16GB heb hem gekocht bij een pc zaak van het merk Takems

Verwijderd

Dit soort dingen had ik regelmatig.
Als ik nu een USB-stick koop, dan formatteer ik hem eerst in Windows XP (of Vista).
En de stick zit tijdens het formatteren niet in een hub zonder power, maar meteen in de PC.

Ben je een beetje handig met linux?
Want soms is formatteren in Windows XP niet voldoende, dan maak ik met het 'dd' commando de hele stick leeg, en ga dan een partitie maken en formatteren. Daarna alsnog formatteren in Windows XP.
Uiteindelijk kreeg ik iedere stick weer 100% in orde.

Als niets lukt, dan is de hardware op het printje in de stick misschien stuk, dan gebruik maken van de garantie.