Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik heb daarnet een oude Dell Dimension 3100 geformatteerd en er weer Windows XP Home NL op willen installeren. Dat ging niet gesmeerd. Ik formatteerde de C partitie en installeerde daar Windows XP Home NL op. Nadat de files werden gekopieerd naar de harde schijf, startte de pc opnieuw op zoals dat hoort, maar ik kwam niet meer in de setup om de installatie te voltooien. In plaats daarvan, loopte de pc telkens bij het opstarten. Het bios werd geladen en de hdd werd aangesproken. Deze maakte dan wat geluid alsof de koppen werden verplaatst maar de pc startte dan weer opnieuw op waarna de cyclus zich weer herhaalde. Daarom installeerde ik XP opnieuw, maar dit keer heb ik de partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt, waardoor er 8MB ongepartitioneerde ruimte overbleef. Ditmaal verliep de installatie normaal en kon de setup worden voltooid. Toen ik XP voor de eerste keer opnieuw wilde installeren, was er geen ongepartitioneerde ruimte.

Nou, ik dus 't ding opnieuw opstarten om in te loggen, maar als ik op de gebruiker "Eigenaar" klik, krijg ik direct een window te zien waarin me vermeld wordt dat ik deze installatie moet registreren. Aangezien ik geen internetverbinding heb, omdat ik nog niet ben ingelogd, is de enige mogelijkheid Microsoft te bellen en de installatie via de telefoon te registeren. Ik heb daar echter geen zin, omdat ik dit nog niet heb meegemaakt. Normaal gesproken kan ik na een verse installatie inloggen waarna me verteld wordt dat ik nog 31 dagen de tijd heb om te registreren. Nu kan ik niet eens inloggen, omdat ik direct moet registreren.

Ik heb een legale key gebruikt en een installatie-CD die bij een andere computer hoorde, maar dit hoort niks uit te maken. Het is gewoon een 100% legale Windows XP Home NL installatie-CD en een legale Windows XP Home NL serial. Voor het installeren heb ik het toetsenbord, de monitor, de muis en de lan-kabel ingestoken.

Ik wil graag weten hoe het kan dat ik bij m'n eerste poging de setup niet kon voltooien en waarom het wel lukte toen ik de partitie had verwijderd en de partitie 8MB kleiner was. 8MB ongepartitioneerde ruimte is zonde :') Ook wil ik graag weten hoe het komt dat ik niet direct kan inloggen, maar dat ik direct moet registreren. Microsoft bellen lost het probleem misschien sneller op, maar ik neem liever de tijd als ik er iets van opsteek. Is er een manier waarop ik de key online kan controleren? Misschien is 'ie nog in gebruik of toch een Windows XP Home EN serial (zou me wel verbazen, aangezien de installatie NL was en is). Ik ga nu eens even kijken of de veilige modus me toestaat om in te loggen zonder te registreren.

Ja ik heb al gezocht op GoT en in de WOS FAQ, maar ik heb nog niets gevonden :'(

Edit: Net opgestart in de veilige modus. Yay, ik kan inloggen. Dus ik nog eens opnieuw opstarten, deze keer veilige modus met netwerkmogelijkheden, kan ik niet inloggen, omdat ik dan de melding krijg dat ik eerst deze versie moet registreren 8)7 Dus ik moet me registreren om in te kunnen loggen, maar ik kan niet registreren, omdat ik eerst moet inloggen 7(8)7

@ Wiethoofd: De installatie-CD heeft SP1 er al op. CHKDSK heb ik al uitgevoerd en er is niks abnormaals aan m'n hdd. Tijdens de installatie werd me al gevraagd om de serial in te voeren. Ik kon dat volgens mij niet skippen. Inlogloop heb ik geen last van.
Al krijg ik maar een kwartier om te registreren, beter dan niks :P

[ Voor 11% gewijzigd door Joep op 27-12-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die 8MB ongepartitioneerde ruimte is altijd zo en zal je altijd houden. Verder is het zo dat je meestal de activatie kunt skippen. Je zou je Home CD (waarvan je niet vermeld met welk service pack hij is) met SP3 kunnen slipstreamen, tijdens de installatie geen serial invoeren en met het microsoft tooltje tijdens de activatie je serial in kunnen vullen om de boel werkend te krijgen.

Check voordat je bovenstaande gaat doen eens je harde schijf op bad sectors en pak meteen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij.

In de veilige modus krijg je meteen een prompt dat je moet activeren voordat je de veilige modus in komt en moet je handmatig rebooten omdat hij in een 'inlogloop' blijft hangen.

Je krijgt 28 dagen om te activeren dacht ik ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is hier btw niet van toepassing, aangezien m'n pc niet blijft hangen. Opstartproblemen heb ik ook niet. Ook nooit gehad. De problemen die ik heb zijn softwarematig, niet hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Joep Stoffels schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:51:
Ik heb een legale key gebruikt en een installatie-CD die bij een andere computer hoorde, maar dit hoort niks uit te maken. Het is gewoon een 100% legale Windows XP Home NL installatie-CD en een legale Windows XP Home NL serial.
dat kan echter wel uitmaken als je keys door elkaar gooit :)
En na Sp1 zijn er een flink aantal OEM keys geblocked omdat het wel erg simpel bleek om een code van de zijkant van een kast over te nemen bij bepaalde grote computerleveranciers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Joep Stoffels schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:17:
De problemen die ik heb zijn softwarematig, niet hardwarematig.
Daarom blijft hij tijdens de eerste install ook hangen, en tijdens de tweede niet 8) Scan toch eens je harde schijf voor bad sectors.

En het hangen tijdens de install blijft een hanger tijdens het opstarten :+ vandaar de link
Joep Stoffels schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:51:
@ Wiethoofd: De installatie-CD heeft SP1 er al op. Tijdens de installatie werd me al gevraagd om de serial in te voeren. Ik kon dat volgens mij niet skippen.
Wat als je toch zo'n slipstreamed cd probeerd. En je kunt alleen je serial invoeren skippen met SP3 geslipstreamed ;)
CHKDSK heb ik al uitgevoerd en er is niks abnormaals aan m'n hdd.
Is niet hetzelfde als Chckdks /f en/of hdtune even draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Hoe bedoel je, keys door elkaar gooien? Ik snap je verhaal niet helemaal. De Inspirion is btw jaren gekocht nadat ik de installatie-CD heb gekocht. De installatie-CD kreeg ik bij een andere serial. (retail-versie) Van de key die op de Inspirion is geplakt heb ik uiteraard geen installatie-CD. (oem-versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:24:
Daarom blijft hij tijdens de eerste install ook hangen, en tijdens de tweede niet 8) Scan toch eens je harde schijf voor bad sectors.

En het hangen tijdens de install blijft een hanger tijdens het opstarten :+ vandaar de link

Wat als je toch zo'n slipstreamed cd probeerd. En je kunt alleen je serial invoeren skippen met SP3 geslipstreamed ;)

Is niet hetzelfde als Chckdks /f en/of hdtune even draaien.
Ik heb alleen maar laptops hier atm (ben bij m'n ouders met kerst), dus de hdd ff in een andere pc pluggen gaat niet. Slipstreamen gaat ook niet, omdat de laptops hier allemaal Vista hebben en ik kan niet inloggen op het enige systeem met windows XP hier :P Ik ga morgen wel ff terug naar m'n kamer, scan die hdd en maak een slipstreamed cd :z

Edit: Ow, sorry voor de onbedoelde kick :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Daar kan je probleem ook nog zitten. Hij 'activeert' tijdens het installeren wel je key (gaat verder met installeren) maar weet dat het een foutieve is icm de gebruikte CD.

Zoek een XP SP3 cd'tje installeer zonder serienummer in te vullen (volgende en nee in dat venster) en gebruik na het installeren het tooltje KeyUpdateTool_dut.exe om de serial van de zijkant van de kast in te vullen en te activeren al kan je het ook meteen proberen met het standaard activeertooltje van Microsoft.

* Ondergetekende leest net dat je een SP3 cd gaat maken en merkt op dat dit in Vista met nLite ook gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:38:
Daar kan je probleem ook nog zitten. Hij 'activeert' tijdens het installeren wel je key (gaat verder met installeren) maar weet dat het een foutieve is icm de gebruikte CD.

Zoek een XP SP3 cd'tje installeer zonder serienummer in te vullen (volgende en nee in dat venster) en gebruik na het installeren het tooltje KeyUpdateTool_dut.exe om de serial van de zijkant van de kast in te vullen en te activeren al kan je het ook meteen proberen met het standaard activeertooltje van Microsoft.

* Ondergetekende leest net dat je een SP3 cd gaat maken en merkt op dat dit in Vista met nLite ook gewoon kan.
Fijn, bedankt voor de hulp ;)
Nee, ik doe het morgen! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik weet trouwens niet zeker of het slipstreamen met een SP1 cd en SP3 van de microsoftsite gedownload gaat werken, met SP2 en SP3 van de microsoftsite weet ik wel zeker dat het gaat lukken.

nLite en .NET Framework 2.0, een Home CD, genoeg hardeschijf ruimte en de SP3 .exe gedownload moet wel tot een cd komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Tis gelukt. Heb SP3 geïntegreerd met de installatiebestanden die op de blijkbaar servicepack-loze CD stonden. Kan nu wel inloggen en registreren. Bedankt voor de hulp. nLite is chill :P
Pagina: 1