Ik krijg geen DTS aan de praat met een Club 3D HD4650

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 15:08
Ik heb sinds een paar dagen een Club 3D HD4650 (passief gekoeld) om te gebruiken in een htpc. De reden dat ik deze kaart heb gekocht was om 5.1 geluid via de HDMI te kunnen gebruiken en deze kaart zou dat moeten kunnen.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om het geluid aan de praat te krijgen. De enige indeling die volgens windows wordt ondersteund is Stereo. Ik heb de laatste Ati drivers (8.12) en de drivers van Realtek 2.09 t/m 2.12 geprobeerd.

Als ik in het configuratie scherm van de HDMI audio ben, dan heb ik als enige optie de stereo indeling. Als ik verder ga naar de eigenschappen en ik wil bijvoorbeeld DTS testen, dan geeft vista de melding:
"De testtoon kan niet door windows worden afgespeeld. Ondersteuning voor deze indeling wordt uitgeschakeld."

Ik heb geen idee wat ik moet doen om het werkend te krijgen. Windows ziet deze hardware waarschijnlijk niet?

Ik heb deze vraag vooralsnog onder deze categorie gehangen, maar misschien hoort het onder de windows clients. Echter vanwege de nieuwe aanschaf had ik het beeld dat het hardware gerelateerd was.

Verwijderd

Is in apparaatbeheer alles geïnstalleerd?
En heb je de videokaart wel als standaard geluidsapparaat?

• henk99
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:19:
Is in apparaatbeheer alles geïnstalleerd?
En heb je de videokaart wel als standaard geluidsapparaat?
In apparaatbeheer lijkt alles goed te zijn. Ook is het ingesteld als default geluidsapparaat. Het werkt ook allemaal wel, zei het alleen in stereo......5.1 geluid is niet in te stellen (DTS en Dolby digital).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:41

ThunderNet

Flits!

henk99 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:39:
[...]

In apparaatbeheer lijkt alles goed te zijn. Ook is het ingesteld als default geluidsapparaat. Het werkt ook allemaal wel, zei het alleen in stereo......5.1 geluid is niet in te stellen (DTS en Dolby digital).
je moet het instellen als s/pdif passthrough (bijvoorbeeld in je mediacenter configuratie) :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• henk99
ThunderNet schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:40:
[...]

je moet het instellen als s/pdif passthrough (bijvoorbeeld in je mediacenter configuratie) :)
Kun je misschien iets meer details geven? Ik gebruik geen windows media center. Uiteindelijk wil ik mediaportal gebruiken, maar zover ben ik nog helemaal niet. Kun je met vertellen waar ik dat zou moeten instellen? Wel raar trouwens want ik wil de SPDIF helemaal niet gebruiken...het moet via HDMI, maar misschien begrijp ik je verkeerd 8)7

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 20:06
henk99 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:06:
[...]

Kun je misschien iets meer details geven? Ik gebruik geen windows media center. Uiteindelijk wil ik mediaportal gebruiken, maar zover ben ik nog helemaal niet. Kun je met vertellen waar ik dat zou moeten instellen? Wel raar trouwens want ik wil de SPDIF helemaal niet gebruiken...het moet via HDMI, maar misschien begrijp ik je verkeerd 8)7
AC3 filter downloaden. SPDIF pastrough aanzetten. Aansluiten op een een versterker die dts oversteund en klaar. (en natuurlijk dvd's hebben met een dts stream)

• henk99
kippy schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:43:
[...]

AC3 filter downloaden. SPDIF pastrough aanzetten. Aansluiten op een een versterker die dts oversteund en klaar. (en natuurlijk dvd's hebben met een dts stream)
AC3 filter staat erop, en ook ingesteld op spdif, maar dat helpt niets. Ik wil het niet ten overvloede zeggen, maar ik wil het geluid via HDMI en niet via SPDIF. Jullie zeggen telkens SPDIF, maar klopt dat dan wel? SPDIF is namelijk niet aangesloten!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb het hier met een 3870 een keer aan de praat gekregen. Daarna nooit meer. Was een combinatie van de realtek hd en realtek ati hdmi drivers. Kreeg toen in het realtek audio menu een hdmi logo te zien, en kon prima dts en dolby afspelen. Inmiddels werkt het dus niet meer, en ben nog steeds bezig met het zoeken naar de juiste driver combinatie.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:41

ThunderNet

Flits!

henk99 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:47:
[...]

AC3 filter staat erop, en ook ingesteld op spdif, maar dat helpt niets. Ik wil het niet ten overvloede zeggen, maar ik wil het geluid via HDMI en niet via SPDIF. Jullie zeggen telkens SPDIF, maar klopt dat dan wel? SPDIF is namelijk niet aangesloten!
Geluid (dts/dd) over HDMI gaat via een SPDIF datastream :) zodoende.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• henk99
ThunderNet schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:52:
[...]

Geluid (dts/dd) over HDMI gaat via een SPDIF datastream :) zodoende.
Okay, das duidelijk :)

Kun je me nog uitsluitsel geven over welke drivers geinstalleerd moeten zijn? Ik heb nu ati 8.12 en realtek 2.12 + AC3 filter natuurlijk. En moet mijn onboard audio in Bios uitgeschakeld zijn of juist niet?
Pagina: 1